Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandra

Petr Klimovic pizi na jinak.cz
Čtvrtek Říjen 11 17:51:37 CEST 2001

 RV> Po vasnive diskusi s jednim zastancem kompilace vlastniho jadra za
 RV> kazdou cenu jsem na tuto otazku doustal pouze odpoved, se kterou
 RV> se da
 RV> souhlasit: "Jadro bude rychlejsi a optimalnejsi nez to z
 RV> distribuce"

 RV> Ale o kolik? O 4%, o 40%, kolik usetrim pameti? 345kb pri 128MB?

Argumentem pro vlastni kompilaci muze byt i to, ze pak presne vite, co
jste si zkompiloval. Co to umi a co ne. Vzdyt prave idea plne kontroly
nad systemem souzni s Linuxem. Nerikam, ze nelze dodatecne zjistit jak
bylo kompilovano jadro vendora. Vlastni kompilace je jednou z cest.
Pokud si postavim uplne vlastni distribuci (Linux from scratch) mel
bych mit opravdu prehled o tom, co kde mam. Samozrejme to stoji spoustu
casu. Pokud specham naklikam tam distribuci z CD a teprve v pripade
problemu zjistuju jak to vlastne funguje. Znova opakuji, netvrdim ze
vlastni kompilace je lepsi. Ma sve vyhody a nevyhody. Zalezi na kazdem
co je pro nej dulezite, ktere vyhody a nevyhody se ho tykaji.

Petr

... Slon je mys vytvorena na zakazku vlady.