Quota, ext3 a kernel 2.4.10 s RH7.1

Lubor Kolar lubork na porcus.cz
Pátek Říjen 12 14:18:33 CEST 2001

Mam problem z vyse uvedenym. Kernel 2.4.10 je zkompilovan s podporou quoty.
Ext3 je jako modul, nicmene jsem zjistil, ze na funkcnost quoty to nema vliv
(zoufale jsem ze vsech ext3 v /etc/fstab udelal ext2).
Jak jsem postupoval? U jednotky /home jsem do fstab pridal
usrquota,grpquota, pote jsem spustil quotacheck /home. Quotacheck ohlasil
"Cannot get exact used space... Results might be inaccurate.", nicmene
probehl az do konce a objevily se soubory /home/aquota.user a
/home/aquota.group
Pote jsem spustil quotaon -v /home, ktery ohlasil, ze quota je korektne
zapnuta. Nicmene neni a nefunguje. Pokud jsem u jednoho velikeho souboru
zmenil majitele, prikaz repquota -a vypsal uplne to same, jako pred zmenou
majitele. Pokud jsem vsak zadal quotacheck /home, tak to prepocitalo
korektne a repquota -a to ukazovalo spravne. Je vsak nesmysl po kazdem
zapisu na disk delat quotacheck, ze :-)
Utility pro praci s quotami jsem si pro jistotu stahl od RedHatu jako SRPM a
prekompiloval na vlastnim stroji (je to verze 3.00), samozrejme to
nepomohlo. Na sourceforge jsem nasel verzi 3.01, samozrejme ji zkusim, ale
nemyslim, ze by to mohlo problem vyresit (IMHO kdyby byl ve 3.00 zavazny
bug, tak by nova verze nebyla jen o setinku vyssi).
Take se mi nepodarilo nainstalovat quotu na / filesystem, quotacheck tam
vzdy okamzite skonci, i s parametrem -F (force), ackoliv v /etc/fstab tam
usrquota i grpquota je taky a je tak namountovany.
Diky za jakekoliv rady.
LK