Existuje nástroj pro vytváření chráněné dokumentace

Tomas Valousek xvalous na pluto.pslib.cz
Pátek Říjen 12 19:22:12 CEST 2001

On Thu, 11 Oct 2001, Marek Jaros wrote:

> to neni az tak slozity, napriklad pro elektronickou distribuci knih, nebo
> jineho autorskeho dila.

Doporucuji vam si precist Katedrala a trziste od Erica Raymonda
na adrese:
http://www.zvon.org/ZvonHTML/Translations/cathedral-bazaar/
V celem clanku se doctete spoustu zajimavych veci, ale k tomutu tematu se
vztahuje nasledujici cast kapitoly 8:

Pokud Váš jazyk není zdaleka kompletní (Turing-complete), syntaktický cukr
může být přítelem
Další lekce je o bezpečnosti přes utajení. Několik uživatelů mne požádalo,
abych pozměnil program tak, aby ukládal hesla zašifrovaná v rc souboru a
tím zabránil příležitostným čumilům v jejich náhodném odkrytí.
Já to neudělal, protože tím ve skutečnosti nezískáte žádnou ochranu.
Každý, kdo získá přístupová práva ke čtení vašeho rc souboru bude moci sám
spustit fetchmail, a pokud chce vaše heslo, získá potřebný dekodér z kódu
fetchmailu.
Zašifrování hesla v .fetchmailrc by pouze dalo falešný pocit jistoty
lidem, kteří o všem důkladně nepřemýšlejí.
<B>
Bezpečnostní systém je pouze tak bezpečný jako jeho tajemství. Mějte se na
pozoru před pseudo tajemstvími.
</B>

--
	Tomas -VALY- Valousek
	web design, internet projects, linux etc..