RPM & --reloc (RH7.1CZ)

Sobota Říjen 13 16:51:17 CEST 2001

On Thu, 11 Oct 2001, Kasparek Tomas wrote:

> Jinak balicek, ktery by mel napsan .spec tak aby sel pouzit--prefix jsem
> asi jeste nevidel. Na tohle jak se zda vsihni kaslou, protoze je to pro
> jeden balicek asi 10% prace pri priprave .spec souboru navic, a pouziva to
> asi jen minimum lidi. Ach jo ....

Relokovatelne jsou treba baliky od Applixwaru. Ale je pravda, ze to je
jediny priklad, co mne napada.

Ale je to skutecne malo rozsirene. Ono to totiz casto neni jen deset
procent prace navic: pokud se programy uvnitr baliku potrebuji odkazovat
na nejake soubory pomoci jejich cest (celkem obvykla situace), tak to
zacina byt mnohem vic prace. Aspon pokud to se to neda snadno osalit,
jako treba v tom Applixwaru, ktery se spousti pres skript, ktery
nastavi nejakou promennou na vysledek rpm -q --qf '%{INSTALLPREFIX}'
a pak spusti vlastni program, ktery pak tu promennou pouziva.

Jiny problem je, ze moznosti relokace se balik nestava automaticky vhodnym
k tomu, aby byla jeho instalace sdilena vice pocitaci (a neplati to ani
obracene). Tedy ono mi pripada, ze soucasne "balici programy" vubec moc
nepodporuji to, ze by bylo mozno nainstalovane baliky sdilet.