RPM vs. kompilace

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Neděle Říjen 14 16:36:06 CEST 2001

a.m na bnm.cz (Adam Mika) writes:

> Dobry den,
>
> uz dlouho me trapi jedna otazka: Jaky je rozdil mezi tim, kdyz si nejaky
> program nainstaluji z RMP a nebo kdyz ho prekompiluji ze zdrojovych kodu?
>
> Muze se mi to nekdo pokusit vysvetlit?

Vyhody rpm (nebo jineho balickovaciho sw):

- mam sw v databazi a vim tedy, co mam nainstalovane
- jednoduche nainstalovani, odinstalovani, upgrade
- vendor specific upravy
- je s tim mene prace
- balicek je mozne prekompilovat rucne take
- pridani ruznych /etc/init.d skriptu
- checksumy vsech souboru
- automaticke spousteni skriptu pri instalaci, odstraneni a upgrade
- zavislosti na jinych programech (balicich)
- podle spec souboru vim, jake parametry jsem pouzil pro preklad

A jeste urcite hromada dalsich veci.

Brno, Czech Republic