dev/tty

Petr Klimovic pizi na jinak.cz
Neděle Říjen 14 10:34:07 CEST 2001

Hello everybody.

Predem se omlouvam, ze budu nepresny, nemam totiz ted pristup na onen
stroj o kterem bude rec. Vec je to tato:

Mam server na netu s Linuxem. Bezi tam SSH. Pripojuje se tam mnoho
ruznych uzivatelu. Kdyz nekdo dlouho v SSH nic nedela, tak to spojeni
zamrzne a na serveru zustane viset proces bash, spusteny pres ssh. Ja
jednou za cas, napisu w, ve vypise aktivnich uzivatelu vyberu ty, kteri
se prilogovali vcera a dam ps ax | grep bash.
Z vypisu si pak podle cisla tty vyberu ty stare a kill -9 pid bashe.
Uzivatele pak zmizi i z vypisu w.
Mel jsem za to, ze tim to udelam ciste, ale zda se, ze se neuvolni
prislusne tty, takze ted uz se uzivatelum prideluje pf, pg, ph ...
misto puvodniho p0 p1... To p jsem asi zkomolil. Mam proste na mysli
jednotlive terminaly tty, ci jak se tomu rika.

Takze mam vlastne tri otazky:

Jak nastavit ssh tak, aby nehlidalo timeout, nebo ho alespon zvetsit?
Co delam spatne, pri odstrelovani visicich uzivatelu?
Jak uvolnit nyni zablokovane ptty? Pripadne jak se podivat na jejich
prideleni procesum, nebo tak neco?

Petr

... Nejlepsim pritelem muze je jeho dogma.