Jak uklidit /lost+found ?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Neděle Říjen 14 22:17:30 CEST 2001

"Zdenik Mazanec" <zdenek.mazanec na contactel.cz> writes:

> To me zajima. Jake mate zkusenosti s JFS, jak moc to provozujete, na jakych
> jadrech, distribucich a zatizeni?
> Momentalne se rozhoduju jaky fs zvolim pro nejblizsi obdobi (resp jestli
> zustanu u reiserfs nebo prejdu nekam jinam (xfs,ext3 nebo prave jfs). JFS je
> jediny linuxi zurnal, ze kterym mam nula zkusenosti.

No, ja ho mam od ctvrtka, ale uz mam ponekud negativni
zkusenost. Predchozi disk (wd 6GB) zacal pomalu odchazet, tak jsem se
rozhodl na novy disk dat jfs (s vyjimkou /boot kde je ext2 - asi ho
jeste udelam read-only a vypnu fsck).

Jadro 2.4.10 z debianu/testing + patche na i2c, lm-sensors a jfs 1.0.7

Vsechno bezelo pekne.

Pak jsem lehce upgradoval distribuci (mimo jine i libc6), to se trochu
nepovedlo a musel jsem tedy pouzit ten zurnal po tvrdem
vypnuti. Vsechno probehlo jako v poradku, zurnal provedl obnovu, ale:

df pro oddil na kterem byl /tmp ukazoval neco jako

available -46787336234456756  use 101%

dalsi regulerni reboot to zpravil bez problemu.

pak jsem si pres fetchmail stahl postu, ale /var byl nejak divne
naruseny, protoze se mu nepodarilo ulozit postu do
/var/spool/mail/davro a kdyz jsem si daval cat /var/spool/mail/davro,
tak rikal neco o nekompatibilnich datovych typech a zkoncil (chtel
jsem si ty hlasky ulozit, ale take to neslo - a pritom /home je na
jinem fs). Tak jsem sel do singlu a zkusil fsck.jfs - ten rikal, ze
/var je oznaceny jako cisty, ale ve skutecnosti je poskozeny (rekl, ze
\spool\mail\davro je poskozeny - a to doslovne s temi zpetnymi
lomitky), tak jsem ho dal opravit (-f:2) a pak uz bylo tedy vsechno OK
(akorat jsem prisel asi o 90 mailu a pritom tam byla takova pekna
flamewar na cznicovem maillistu :).

Jinak JFS vypada opravdu pekne, zvlast se mi libi extenty a dynamicka
alokace i-nodu (taky dokaze vyrobit vic fs na jedne partisne, ale to
nevim na co to je). Na druhou stranu to prinasi mnohem slozitejsi
algoritmy (a tedy mozne problemy pri spravne implementaci).

To by bylo asi vsechno, zatim tam ten JFS necham a budu pozorovat (to
ma clovek z toho, ze nechce jit s proudem). Celkem tem lidem od IBM
verim, ze to dokazou naprogramovat dobre.

Jeste mam zapnute debugovani na ten fs, takze to haze takove nepekne
hlasky

__alloc_pages: 0-order allocation failed (gfp=0x1f0/0) from c01271ee
amandil jfs_lookup: iget failed on inum 21977
kernel: XT_GETPAGE: xtree page corrupt

:-))

JFS tedy opravdu asi jen pro odvazne (nebo blbe :-)

Cc do konference, treba to bude zajimat i nekoho jineho.

Brno, Czech Republic