Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandrake 8.1!) [dlouhe]

Pondělí Říjen 15 08:57:22 CEST 2001

	Kratce, doufam, ze to bude konstruktivni (o necem), vesmes komentuji
pouze reakce na muj komentar...

> Hmm...a fungovalo to ve vanilla 2.4.2? Jinak je to porovnani jablek
> s hruskami.

	Ano s vanilla fungovalo.

> Clovek, co ma potrebu zprovoznit v jednom pocitaci ISA a PCI sitovky,
> je podle mne zraly na navstevu u doc. Chocholouska. :)

	To je zasadni problem rozdilu akademicke a komercni sfery, ktery bych
nerad dale rozdmychaval...

> Bezpecnostni dira velka jako vrata od hangaru, ve kterem na Cape Canaveral
> montuji rakety, nestaci?

	Samozrejme staci, z hlediska funkcnosti to vsak nic neubralo, dira se
zalepila (IMHO jednoduse) a jedeme dal, vymenu napr. VM nepovazuji za
ekvivalentni...

> Docela rad bych chtel zkusit reklamovat to, ze u notebooku, na kterem je
> "certified for Windows 95", neslo v ciste instalaci zmineneho "OS" vubec

	Pokud by byl v zaruce, domnivam se, ze by to nebyl zadny problem...

> Dokud nebude dost velka poptavka, tak nikdo. Ale muzete si ho nechat
> dovezt ze zahranici (napada mne ten zminovany VA Linux). Nebude to levne,
> ale na prislovi, ze "nejsme tak bohati, abychom si kupovali levne veci",
> neco je.

	Jiste, ale server, ktery nema support v radove hodinach a navic ne
takovy, ze do tech par hodin nekdo dojede a rekne: "jo to je v pytli" a
reseni se tahne mesic. Kolik firem, ktere stavi opravdove servery
skutecne nabizi odpovidajici support (ano, je opravdu narocny, ale za tu
cenu ho lze ocekavat).

> Mozna, ze by mely byt tri druhy rad verzi (vyvojova, stabilizacni,
> stabilni) misto dvou (vyvojova, stabilni...tady spis v uvozovkach).

	Pozor Pavle, radis se k zastupu naivnich... (apson dle Milana, co neni
podle soucasneho stavu...)

> (BTW: vendori jsou nezivotni? ;> )

	Podle me ano, do ceskeho slovniku tezko kouknem...:->

> tam takove veci vubec byly...mam jiste obavy, ze bazarovy model vyvoje
> interpretovany tak, ze "proste neco pustime do sveta a lidi si to sami
> odladi" (coz je vlastne rozvinutejsi varianta pristupu "proste neco
> pustime do sveta a lidi nam to otestuji" uplatnovana i jinde), je cesta do
> pekel (viz tez (*)).

	1. Nejak jsem nenasel to (*), ale nevadi
	2. Souhlasim tez a neni zrejme jen muj dojem, ze se tak deje i s
Linuxem, a protoze ho mam rad a chci aby byl i nadale uspesny, snazim se
s tim neco delat, treba i tim, ze 'psychicky';-) pusobim na lidi, kteri
maji ke klicovym vyvojarum o trosku blize nez ja.

> Tak nejak si vzpominam, ze tak zhruba do 2.2.15 tady pomerne dost lidi na
> 2.2 nadavalo zpusobem, ktery nema daleko do soucasne kritiky rady 2.4.

	Pokud mas na mysli nektere komponenty, mozna, jadro jako takove (VM
neberu v tomto smyslu jako komponentu)? Kde je spatrujes?

> (V tomto kontextu mi je naprostou zahadou, jak je mozne, ze se do jadra
> dostal tak zmrseny memory management. Tady neci QA selhalo na cele care.)

	Ono v okamziku, kdy se v oficialnim jadre vyskytl ReiserFS, take asi QA
odeslo ze snemovny, vydavat urcity kod jenom proto, aby jsme uz konecne
neco meli, se blizi svym cilem k tomu peklu...

> Tento argument nedava smysl, pokud neni splneno ze "nase" jadro neprojde
> nejakymi testy, kterymi vanilla projde, a ze nejake rozumne ohodnoceni
> tech testu (resp. jejich selhani) nestanovi, ze nedostatky "naseho"
> jadra jsou celkove zavaznejsi nez nedostatky vanilly. Jenze co je to
> "rozumne ohodnoceni" -- neni to nahodou skoro totez jako vyber testu,
> ktere povazujeme za dulezite? Takze je treba ukazat, proc jsou ty
> "daleko jine" QA testy (existuji vubec? kdo je provadi?) lepsi a
> verohodnejsi nez "nase" testy.

	Ted trosku utocis na me, ale myslim, ze strilis spatnym smerem. Milan
pouzil formulaci, ze jadro od Red Hat je lepsi, protoze projde jejich QA
testy, kdezto vanilla nikoliv. S timto zasadne nesouhlasim a z Tveho
nazoru mam ten samy pocit, ano je to o metodice QA testu apod.

> Problem distributora je ten, ze si obecne nemuze rict, ze urcita chyba
> je irelevantni, protoze problemovy kus kodu ve svem bzImage ani modulu mit
> nebude, protoze vyrabi software i pro jine lidi, nez je pan Janousek,
> ktery tu blbou cast zrovna nepotrebuje.

	Mas pravdu a ja souhlasim, nicmene reakce spocivala v tom, ze Milan
oznacil tuto praci za 1/2 neco (nehezkeho) a hodil to pres palubu...

> Mam dojem, ze nekolik milionu obyvatel panelaku v nasem state by
> souhlasilo s nazorem, ze "takto" se obcas stavi i domy.

	Ty domy se kazde dva roky stavi od zakladu?, nebo alespon od 1. patra?

> To mozna ne, ale nejspis je vyhodime, protoze je jejich provoz strasne
> drahy a lidi dneska zrovna nemaji enormni zajem o leteckou prepravu. ;)

	Tady si dovolim oponovat, ano jsou drahe, ale vymyslet (a financovat
vyvoj) neco lepsiho se za tech 40 let nevyplatilo, a asi jen tak
nevyplati...

> Mozna sve nazory explicitne neprehodnotil, ale v praxi to tak vypada. :P

	Promin, ale neda se rozumne diskutovat s clovekem, ktery se stavi do
pozice, ze je vzdy v opozici, bere argumenty, na ktere pozdeji jakoby
zapomnel apod., bud ma svuj nazor na vec a ten prezentuje (cimz nerikam,
ze se nazor neposouva v case, ale pak je treba uznat, ze nektere veci
byly pravdive u opozice) nebo nema vlastni nazor a je jak kohoutek na
vezi... Povazuji Milana za sloveka z 1. kategorie, proto nektere jeho
chovani tezce nechapu...