C, python, perl, ...?

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Říjen 16 10:19:35 CEST 2001

On Tue, Oct 16, 2001 at 09:12:45AM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:
> [...]

 Neni take dulezite jaky je vysledek. Nektere programatory kteri
 se ohaneji hlavne pohodlnosti a rychlosti vyvoje bych obcas
 posadil do role uzivatele a nechal par dni pouzivat jejich vlastni
 aplikace...

> 	A jak jste se dotazoval?

 Ano, jak by ve vasem pripade vypadalo porovnani daneho problemu v C
 a jak v Perlu/Pythonu/necem?

 Mam par skriptu v Pythonu a nepripada mi to nejak o moc uspornejsi,
 jine (nikoliv, ale kratsi) je tam jen zachazeni s resultem, ktery
 je v pripade Pythonu objektem.

> connect, exec ("query"), pripadne kurzorove operace, get_status,
> vyzvednuti vysledku.
>
> 	IMHO naprosto ekvivalentni zpusob udelate v Pythonu, Perlu, PHP (PEAR)
> ci ESQL, proto nic noveho pod sluncem, neco jineho je samozrejme nativni
> api jako libpg ci libmysql...;-)

 IMHO ani nativni API nemusi byt zase tak moc komplikovane. Pravda
 narozdil od vetsiny interpretovanych jazyku vam to nebude jako result
 vracet asociativni pole (coz, ale muze byt zase vyhoda v rychlosti)
 apod. Mam aplikaci s PostgreSQL a veskere potrebne funkce pro DB mam v
 jednom souboru s cca 300 radkama (pri prechodu na jinou DB by to
 stacilo prepsat - coz je prace na par hodin).

 Ted jsem to pocital a _zaklad_ pro psani takove vetsi aplikace v C jako
 modul do apache v mem pripade ma 3100 radek. Je to vcetne podpory
 session (zde ale neni pouzivano cookies), SQL vrstava, sablony (vcetne
 podminek 'if'), podpora vice jazyku (veskere texty stranek jsou v
 DB), prekodovani URL a prevod parametru formularu na hash tabulku
 a nejake zakladni veci pro apache jako moznost konfigurace modulu z
 httpd.conf. Myslim, ze to neni zase takova hruza - za cenu te
 rychlosti (atd.) to je dobre... Pochopitelne se ocekava, ze
 programator neresi nazdych pet minut sve neznalosti ohledne zachazeni
 s pameti a podobna C specifika :-)

 Mozna napsat nejakou knihovnu pro psani modulu do apache ktera by resila
 tech par zakladnich problemu (sablony, SQL) a pridal nejakou tu abstarktni
 vrstvu pro pouzivani ruznych SQL (treba z Mape:-). Pokud by se nasel
 nekdo kdo by to chtel udelat tak rad poradim a poskytnu i nejaky ten
 zdrojak :-)

 Tim vsim nerikam, ze Perl, Python, Java, PHP jsou k nicemu (sam je
 pouzivam), ale proste existuje i jina alternativa a pro nektere veci
 mozna i zajimava.

        Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>