Web(apache), ssl a load balancing (server)

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Úterý Říjen 16 10:56:29 CEST 2001

askmore na atlas.cz wrote:

> Dobry den.
> Chtel bych vytvorit jakysi webovy cluster(mozna je to silne slovo),
> kde jeden linux box mi rozhazoval webove pozadavky na ostatnich
> 1 az n serveru podle jejich vytizeni. Vlastne by je tam presmeroval.
> Uzivatel by tam poprve prichazel na www.domen.cz a pak uz
> by pracoval v ramci www3.domena.cz.

V zasade ano. Pri clusterovani aplikacnich serveru muze byt vetsinou
nekolik metod predavani pozadavku: Direct routing, NAT, tunnel.

> Soft na to bych snad nasel,
> to jo, ale nemam jasno jeste v nekolika bodech.
>
> otazka1:
> Jak to bude se ssl. Mam vytvoren certifikat na www.domena.cz.
> Samozrejme ssl umoznuje wildcards (vic tech hostanamu), ale
> IE se nedokaze s tim vyporadat a co si budem povidat je to browser
> c.1.  Je tedy potreba vytvaret pro kazdy server dalsi certifikat?
> Nebo to lze nejak jinak udelat?

Zalezi na Vasem "softu". Pokud umozni udelat na kazdem serveru
virtualni host www.domena.cz, tak by to melo funguvat.

> otazka2:
> Dokaze ten "router" smerovat pozadavky jednoho klienta na ten samy server?
> Jedna se o to, aby prvnich 5 paketu neslo na PC1 a dalsich na PC2. Tzn.
> neni to zas tak moc clustering...

Opet zalezi od Vaseho "softu" jestli Vam umozni perzistentni spojeni,
nebo Vam bude kazdy pozadavek smerovat jinam.

Roman DAVID