Implicitni maska atributu pro nove soubory

Martin Hassman Martin.Hassman na vscht.cz
Úterý Říjen 16 13:46:24 CEST 2001

On 16 Oct 2001, at 13:39, Kleena Kleene wrote:

> Zdravim vsechny.
>   Vyskytl se takovy problem. Mame nvy system, ve kterem je ucelne mit
> vic euzivatelu, kteri pracuji ve spolecnych adresarich (/usr/local) a
> maji tam mit oba vsude pristup. Za tim ucelem mame oba ve stejne
> skupine a vsechny adresare maji atribut 775, tedy RWX pro vlastnika a
> skupinu, RX pro ostatni. Bohuzel, kdokoliv neco vytvori, je tam pro
> skupinu zase jenom RX. V Sambe jsem uz nasel,ze lze defaultni masku
> zadat - lze neco podobneho provest i pro shell, resp. system?

V tcsh prikazem umask (v jinych shellech snad podobne)

vice v man tcsh

martin hassman

--
 _           __   __	Logaritme, logaritme,
| |___ __ _ / /_ _\ \		toho bohda nebude,
| / _ Y _` | |\ \ /| |		aby kral Cesky
|_\___|__, | |/_\_\| |		ponoreny do kapaliny
      |___/ \_\   /_/		vytlacil soucet ctvercu
                                       nad dvema odvesnami...