Redundantne LAN spojenie?

Petr Cahyna caha na i.cz
Čtvrtek Říjen 18 13:59:53 CEST 2001

Stanislav Meduna wrote:

> Ahojte,
>
> potreboval by som nieco, co umozni zalohovanie LAN spojenia
> s pouzitim beznych sietovych kariet.
>
> Podmienkou je, aby to bolo z hladiska aplikacii plne transparentne -
> oba pocitace maju svoju (jednu) IP adresu, na ktoru sa pripajaju
> klienti z druheho pocitaca. Co je medzi nimi ich nezaujima.
>
> Dalej potrebujem, aby cas, po ktory v pripade vypadku jednej z tras
> nebudu po existujucich TCP spojeniach prenasane data, neprekrocil
> niekolko sekund, idealne pod jednu sekundu. Tym zrejme vypadavaju
> riesenia zalozene na beznych routing demonoch.

> [...]

pokud jde jen o rychly switch na jinou trasu a nejde o to udrzet navazana spojeni, pouzil
bych (nebo spis pouzivam :-) ) heartbeat (http://linux-ha.org/). Prodleva mezi preklopenim
je zavisla pochopitelne na hw a sluzbach, ktere tam bezi (ja tim nezalohuju pouze trasu,
ale i dns, mta, tacacs, ...), ale presto se odezva/odezva pohybuje cca 1-2s. Masiny se
synchronizuji na 2 vnitrnich eth. (plus jeste je to posychrovano pres nullmodem na
seriakach) a je to ciste soft reseni. Nechci se moc rozepisovat (a opisovat manual :-)
)pokud by jste do toho chtel jit a neco by drhnulo, nebo pokud by nekdo chtel vedet neco
konkretniho, tak jsem k dispozici :-)

							caha

--
=====  |**  ___  ____     =============== | V Olsinach 75,Prague 10