SCSI radic: Raid 1

Zdenek Mazanec mazanec na book.ctt.cz
Čtvrtek Říjen 18 14:24:30 CEST 2001

> stavim vykonny server a potrebuji tam postavit HW Raid 1 pole 2x36 GB.
> Poradite mi nekdo pro to vhodny SCSI radic za rozumne penize, ktery by to
> kvalitne umel a mel dlouhodobejsi podporu v Linuxu?

Pokud teprve stavite, tak si poridte kvalitni server s podporovanym radicem.
Je v podstate jedno jake znacky, IBM, Compaq, Dell, HP. Vsichni tito vyrobci
uvadeji, zda jejich stroje podporuji (ci nepodporuji) linux a pokud ano, tak
jakou distribuci.
Pokud si to chcete postavit cele sam, nezbyde, nez se podivat do konfigurace
jadra jake raid radice podporuje. Imho jich moc neni. V podobe pci karty
jsem zatim nejcasteji potkal radice zalozene na cipu intel960 (typicky
znacne mnozstvi vyrobku Mylex).
Nepochybne bude neco takoveho vyrabet i adaptec, ve vetsine jader (tusim
minimalne od 2.2.19) je pro ne take ovladac (jsem liny podivat se jake cipy
podporuje, ale jmenuje se aacraid, nebude tezko to zjistit)

P.S. Mimochodem, co jsou to rozumne penize?
--
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
+420 2 33011644