RH7.0, Samba a pamet

Radek Kohout Radek.Kohout na op-profashion.cz
Pátek Říjen 19 11:12:29 CEST 2001

Preji prijemny den

> Nezkoušel, protože jsem ani nevěděl o jejich existenci. Přečetl jsem si
> dokumentaci a domnívám se, že použitím těchto parametrů můžete trošku
> prodloužit dobu mezi dvěma restarty samby. Problém tím ale nevyřešíte.
> Domnívám se, že kvůli memory leak rodič forkuje čím dál tlustší potomky.

> Chcete říct, že má > 100 klientů, sambu nerestaruje a procesy
> nebobtnají?

Ne, ma tak kolem 40 klientu.

> Proč jádra, když se restartem samby paměť vyčistí (alespoň u mne)?

Ja jsem zatim vzdy prestartoval cely system

> 4,5 MB má největší proces a máte jich 360 - to už by měla být 1 GB RAM
> skoro plná?

# date
Pá říj 19 11:07:10 CEST 2001
# ps ax|grep smbd |wc
    339    2033   11866
# free
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:        516008     513096       2912     263380      14452      24108
-/+ buffers/cache:     474536      41472
Swap:      1538032     503192    1034840

nejvetsi 4,5 MB, nejmensi kolem 300kB

> I když ji parametry přesvědčíte, aby se procesy ukončovaly dříve, než
> dojde k odhlášení, nezrušíte tím bobtnání. Pouze tím uděláte více místa
> pro procesy, které něco dělají. Vycházím z toho, že přes pracovní dobu
> jich mám sice > 200, ale většina se jich ukončí, jak lidé odcházejí z
> práce (paměť se uvolní). A další den stejný počet klientů zabere zase o
> pár MB víc.

Jak mate definovany podminky pro restart samby?
Nejak se mi nechce restartovat za plneho provozu.
Jinak mam jeste statistiku prikazu free po 15 minutach od restartu systemu

zatim diky za rady

Radek Kohout
Radek.Kohout na op-profashion.cz
0508/ 311 705