Problemy s Diskem

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Neděle Říjen 21 22:14:20 CEST 2001

On Sun, 21 Oct 2001, Vaclav Bittmann wrote:

> potreboval bych ozrejmit, nebo spis poradit, jak se zbavit nasledujicich
> hlasek. ktere mi jadro cca. 1x denne ( zpravidla v noci, kdy tam nikdo
> neni ) hodi do messages:
> Oct 14 04:02:05 server kernel: attempt to access beyond end of device
> Oct 14 04:02:05 server kernel: 03:01: rw=0, want=268846048,
> limit=1024096
> Oct 14 04:02:05 server kernel: dev 03:01 blksize=4096 blocknr=67211511
> sector=537692088 size=4096 count=1
> nejsem schopen identifikovat, o ktery disk v systemu se jedna a proc mi
> [...]

No, to cislo 03:01 by Vam melo ozrejmit, o ktery disk se jedna - rekl
bych, ze hda1?

Muze to mit souvislost se spoustou veci. Podobny problem se mi povedlo
nekolikrat vyresit vypnutim dma na tom disku (napriklad pres hdparm, tusim
to jde rict i kernelu jako parametr pri bootu).

Vedla se tu o tom pred nejakou dobou debata (vyprovokovana mnou ;) ),
zkuste zalovit v archivu.

--
JiKos.