parametry jadra

Michal Žejdl zejdl na suas.cz
Pondělí Říjen 22 07:24:03 CEST 2001

Michal Fric wrote:

> Bareš Václav wrote:
> >
> > cat /proc/sys/fs/file-max
> > pise: 1726    183    1725
> >
> > Co to je za udaje a jak s nimi nalozit?

	AFAIK to znamená, že z maxima 1725 je alokováno 1726 (?) FD a z toho je
183 volných. To znamená nic moc a je čas zvednout file-max (doporučuji
alespoň 8192).

> Vse podstatne se doctete (aspon pro kernel 2.2.19) zde:
> /usr/src/linux-2.2.19/Documentation/sysctl/fs.txt

> The three values in file-nr denote the number of allocated
> file handles, the number of used file handles and the maximum
> number of file handles. When the allocated file handles come
> close to the maximum, but the number of actually used ones is
> far behind, you've encountered a peak in your usage of file
> handles and you don't need to increase the maximum."

	IMHO je to blud (pokud jsem si to přeložil dobře). Asi bych měl nejdřív
zkoumat zdrojáky jádra, než tohle napíšu, ale od čeho je konference, než
aby mne opravila? :-)
	Z vlastní zkušenosti vím, že prostřední číslo z file-nr se zmenšuje,
když v systému otevírám soubory. Domnívám se tedy, že se jedná o počet
volných FD z alokovaných. Počet alokovaných udává první číslo a maximum
je třetí (na tom se snad shodneme).
	Co vy na to?
--
Ing. Michal Žejdl			e-mail: zejdl na suas.cz
Sokolovská uhelná, a.s.			tel.: +420 168 46-5418