dselect (debian status) a kompilace

Richard Richter richter na bgs.sk
Pondělí Říjen 22 15:25:31 CEST 2001

> Nejsem sice zrovna debiani guru, ale kazdy balicek ma v soube uvedene
> zavislosti (co MUSI pro svoji funkci mit), doporuceni (s cim se nejcasteji
> pouziva, typicke "spolubalicky") a co poskytuje za sluzby. Jestlize Gimp neco
> takoveho chce a dselect hlasi ze to nema, tak to znamena, ze nemate v systemu
> balicek ktery o sobe tvrdi, ze to poskytuje.

Jiste... vec tam je, ale nebyl to balicek...

> Korekni reseni je mu takovy balicek dodat - pokud mate soft co to poskytuje
> mimo debiani balicek, tak z neho balicek udelejte .... nejlepe vyjit uz z
> jineho podobneho hotoveho balicku. A po jeho instalaci uz bude vse ready ...
> Q je nouzove a nikoliv standardni reseni ...

Ano - ja vim, ze Q je nouzove reseni. Ale ted si predstavte, ze budu z kazdeho
zdrojaku delat balicek. A to navic vubec nevim dopredu, co vsechno ten balicek
ma "to Provide". Pak budu neco jineho instalovat z balicku - a proste jen chci
rici: "Jasne, tohle jsem tam uz dal, jen jsi o tom doted nevedel." Je jasne, ze
i ja muzu nevedet, ze zdrojak ten a ten ma takovou a takovou funkci v hierarchii
balicku. Nemuzu vyloucit, ze to budu chtit menit podle potreby. A v nekterych
vecech si klidne zariskuju.

> Je to sice trochu namahavejsi, ale je to dan za to, ze chcete pouzivat soft
> nepripraveny pro debian a soucasne si neudelat ve sprave systemu bordel ...
> Jeste, pokud je to treba z redhatu, muzete pouzit konverzi utilitu alien - a
> pripadne vyeditovat vysledny balicek (upravit existujici balicek je mnohem
> snadnejsi, nez ho delat cely znovu).

Jasne, dan to je. Ja jsem s debianem spokojenej, ponevadz mi slape jako nic
jineho. Ale obcas chci neco noveho. I kdybych zvladl delani balicku, tak se mi
predci jen muze stat, ze budu v tom dselectu potrebovat neco udelat TED. Rict
mu, ze to mam, jen jsem zapomnel... a tak dale. Nemusi to byt primo v deselectu
(ja bych si tam predstavoval fakt nejakou klavesu P, ktera to zaznaci - a proste
to bere jako fakt - nekdy skutecne vim, ze to tam je), muze to byt i cesta pres
nejake editnuti souboru - nestava se to snad tak casto. I kdyz to P by bylo
uzasne rychle. Takhle dselect moc nepusti... ;-) Je to dobre, ale nekdy to vadi,
to je snad pochopitelne.

Virgo

Richard Richter (richter na bgs.sk)
Application Programmer, Business Global Systems a. s.