modem - rychlost spojeni

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Středa Říjen 24 10:29:57 CEST 2001

Prijemny den,

vrtal jsem ted trochu s modemem a vyvstala mi otazka, jak zjistit skutecnou
rychlost, kterou je modem pripojen. Zabredl jsem do archivu a vytahl odtud
nasledujici tipy:

Jaroslav Gratz:

> Dá se to zjistit třeba ATI6 příkazem. Jde to i po ukončení spojení a
> vyleze z toho mimo jiné něco takového:

> Data Compression       V42BIS 2048/32
> Equalization           Long
> Fallback               Enabled
> Protocol               LAPM
> Speed                  45333/31200
> V.90 Peak Speed        49333
> Last Call              00:04:00

Bohuzel v mem pripade ATI6 vypise pouze informace o cipove sade modemu, nic
vic.

Vaclav Stepan:

> Pokud se pripojujete pomoci chatu, muzete si nechat vypisovat
> prubeh navazovani spojeni do logu.
> Pri vhodnem nastaveni modemu odtud odectete
> CONNECT rychlost

dal jsem do chat scriptu radek
REPORT CONNECT
coz skutecne zpusobi vypis rychlosti, ale ne rychlosti spojeni modemu, ale
rychlosti portu.

Podle dokumentace k modemu, by se informace o rychlosti mela nachazet v S
registru 37, ale netusim, jak to vypsat. Kdyz se pripojim, tak pppd lockne
port, takze nemuzu pouzit minicom a ATS37?

Mate nekdo nejaky dalsi typ?

Diky Zdenek Bohm