dynamicke routovani

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Čtvrtek Říjen 25 08:58:07 CEST 2001

Ivo Hanuska wrote:

> mam takovy zajimavy dotaz. Predstavte si Linux box ve funkci routeru s
> jednim eth a dvema ppp (ppp0, ppp1). Kazda z linek ppp je pripojena
> dial-upem s dynamickou adresou k jinemu ISP providerovi. Potreboval bych aby
> se routing rozhodl kterou linku ke teremu z provideru ma pouzit pro
> rychlejsi pristup k inetu a to i mimo vlastni sit providera.
>
> Jde neco takoveho udelat???

Samozrejme ze jde. Princip je takovy, ze navstivite stranky RIPE
(www.ripe.net) a pozadate je o vlastni routovatelny blok adres. Zadost
budete muset podlozit oduvodnenim, proc to potrebujete, smlouvami s
minimalne dvema ISP, pres ktere budete smerovat svuj provoz a zhruba
ctyrmi tisici Eury jako poplatek. Pak uz si staci opatrit vykonny
hranicni router, ktery bude rozhodovat kudy co smerovat, nahradit
dialupy pevnymi linkami a mate prakticky vystarano. Ale je to uz vic jak
dva roky, co jsem se timto zabyval, takze aktualni ceny a podminky k
dohledani na RIPE.
Ovsem co se tyka vaseho dialupoveho pripadu, tak to bych byl spis
pesimista. Leda, ze byste oba providery donutil, aby vam posilali sve
routovaci tabulky a z nich si pak vybiral nejlepsi cestu ke konkretnimu
cili. Ale pokud mate dialup s dynamickou adresou, tak i tohle je spis
cira teorie.
Takze vam zbyva rucne nastavit routovani pres ppp0 pro urcite bloky
adres a pres ppp1 zbytek a nejak vhodne nastavit metriky, aby to
fungovalo i v pripade, ze jedna linka spadne. Ale automaticke
rozhodovani nejspis nepujde.

Michal Ludvig
--
* Cray is the only computer that runs