dynamicke routovani

Ondrej Filip feela na ipex.cz
Čtvrtek Říjen 25 11:59:37 CEST 2001

On 25 Oct 2001, David Rohleder wrote:

ihanuska na vionett.com (Ivo Hanuska) writes:

> No, situace je takovato.
>
> Provoz asi 2x128 kbit/s pres vyhrazene ISDN.
>
> Ziju v Recku a jelikoz Rekove jeste nedospeli do faze naseho Nicu - neboli
> nemaji narodni peering tak je vyhodne pripojit se ke dvema narodnim
> nejvetsim providerum. Problem je, ze jeden ma vynikajici konektivitu do
> zahranici, druhy spravuje (z titulu monopolu, protoze to je recky narodni
> telefonni operator) vetsinu reckeho webu ale zahranicni konektivita nic moc,
> takze dlouhe casy odezvy.
>
> Napadlo mne, ze bych si koupil dva dial-up ISDN ucty. Oba by byly pripojeny
> [...]

Ano, tohle Vam bude fungovat vyborne. Nicmene s dynamickym routovanim to
ma malo co spolecneho. Jak najit, ktere site routovat pres toho
monopolistu? Pokud znate jedno IP, staci dat

ripe-whois -T route X.X.X.X

V radce origin: uvidite AS-ko onoho vytecnicka a pak uz jen staci:

ripe-whois -i origin ASYYYY

A uz mate seznam vsech IP, ktere musite routovat pres monopolistu. No a
zbytek poslete do sveta. Na obou interfacech to pochopitelne predpoklada
IP masquerading, pokud mate za routerem nejakou sit.

Ripe-whois najdete na www.ripe.net (bud program nebo i WWW intreface) a
nebo na ftp://ftp.gin.cz/pub/local/feela/RPMS/ jsou RPM-ka.

					Feela

--
Ondrej Feela Filip
E-mail: feela na network.cz