Re: mount - nevím jak na to

Michal Chocholac mch na vosis.cz
Pátek Říjen 26 09:37:29 CEST 2001

On Fri, 26 Oct 2001, Dobroslav Tyrkas wrote:

> Problém spočívá v tom, že když napíšu mount -t vfat dev/hda1/ mnt/DOS , nebo
> tak nějak, připojí mi to jen disk C:. Disky hdb2, hdb3, hdb4 jsou Linuxu.
> Jak zajistit, aby se i ostatní oddíly  připojily (tedy virt disky. D:, E:,
> F:)  ?? Kde jsou ostatní? V /dev/ ?? Ale které? Nebo jak to je.

Myslim, ze to byva tak, ze master disk na prvnim IDE kanalu je /dev/hda*,
slave potom /dev/hdb*. Analogicky pro druhy IDE kanal. Primarni oddily na
jednom disku muzou byt max. 4 (takze napr. /dev/hda1,...,/dev/hda4). Kvuli
tomu vznikla myslenka rozsirenych (extended) oddilu, a ty pak maji cisla
nad 4 (takze napr. /dev/hda5,...).

Vy zrejme budete potrebovat mountovat neco jako:
mount -t vfat /dev/hda1 /mnt/C
mount -t vfat /dev/hda5 /mnt/D
mount -t vfat /dev/hda6 /mnt/E

mount -t vfat /dev/hdb1 /mnt/F

A nejlepe to bude delat v /etc/fstab.

> A další radu prosím: jak zajistit, aby spouštěl Linux LILO a dal mi vybrat
> který systém bootovat? Zatím mi bootuje z diskety a nemůžu ho přinutit aby
> bootoval z MBR. Jinak vždycky mi naběhnou Win. Už při instalaci jsem zvolil
> aby byl v MBR a nic se neděje.

V /etc/lilo.conf by melo byt neco jako boot=/dev/hda. Je to tam? Pokud
ano, tak zkontrolujte nastaveni lila a nezapomente pripadne zmeny zapsat
do MBR pomoci /sbin/lilo. :o)

Zdravi

--mch

Michal Chocholac