md5sum, bash a ls - jak na prochazeni adresaru

Jan Vrana jvrana na stratosfera.cz
Pátek Říjen 26 16:05:24 CEST 2001

Krasny den,

Vypalil jsem si zalohu na CD a chtel jsem ji zkontrolovat. Rozhodl jsem se
proto vyuzit md5sum pomoci

         md5sum -b * > soubor.sum

jsem si vytvoril kontrolni soucet ale bohuzel jen k souborum v aktualnim
adresari
Ale moje zaloha ma mnoho podadresaru chtel jsem pouzit u md5sum neco jako -R
aby vlezl do podadresaru bohuzel timto parametrem program nedisponuje.

Zkoumal jsem tedy bash jediny zoliky co my povoli jsou * ? a [] zniz ani
jeden nerika ze by se meli vzit v uvahu i podadresare...

pak jsem pokusil pouzit ls to parametrem -R disponuje a ochodtne vleze do
podadresaru jenze vypys je takovej ze vypise nazev adresare a pak jmena
jednotlivyh souboru parametr kterej by vypsal jmena s relativni/absolutni
cestou jsem nenasel.

Je tedy nejaka jednoducha moznost donutit md5sum prolest adresarovou
strukturu. Ci je tato moznost nejak vseobecna ?

S pozdravem Jan Vrana

PS: Doufam, ze jste se pobavili nad moji gramatikou, ale nekamenujte me, ja
lip psat neumim :-))