Jaky zalohovaci sw zvolit.

martin.kula na deltaes.cz martin.kula na deltaes.cz
Pátek Říjen 26 17:36:32 CEST 2001

Zdar

No mate dost rozporuplne pozadavky na zalohovani - byt vama tak je zkusim
prehodnotit ;-)))

Presto ctete dale:)

On Fri, 26 Oct 2001, David Michal wrote:

> Zdravim,
> Po dnesnich zkusenostech s ntbackup.exe na W2K server, jsem se rozhodl ze presunu tape mechaniku Travan na RH7.1. Prosim poradite nekdo jaky sw bude nejvhodnejsi pouzit?
> Vyzaduji pouze nekolik features:
> - aby to fungovalo
;-))))))))))))))))))))))))
> - aby to umelo zazalohovat na kteroukoliv pasku (obcas zapomenu vymenit)

Tady bych se byt vama zamyslel jestli je to vhodne co kdyz ta paska pak
nepujde precist nebo budete potrebovat predvcerejci verzi souboru a pod.
Nebylo by lepe aby vas SW upozornil treba SMSkou na mobil at vymenite
pasku a to bud predem nebo az pri zalohovani (pokud nezalohujete v noci)

> - aby to dobre reportovalo nejlepe via e-mail
No problem
> - aby to umelo udelat restore kterehokoliv souboru z kterokoliv pasky
Hmmm a co kdyz na ni nebude ;-((((((
> - staci kdyz bude umet full backup a ja si to budu poustet pres cron
Kolik toho zalohujete ???
> - nemusi to pouzivat zadnou svoji database
Kazdy sofistikovanejsi SW pouziva svou databazi pouze jednoduche utility
typu tar, cpio a pod. ne.
Jak chcete dohledavat soubor bez toho aby vas restore program musel
precist celou pasku ????
> - aby to umelo vypsat obsah kterekoliv pasky vcetne datumu u jednotlivych
> dirs a files
No prave .... viz vyse

> Snad toho po zalohovacim sw nechci zas tak moc. :)
Docela jo ;-(((((

Takze resume:
Dle toho co chcete bych to videl na vlastni tvorbu nejakych rekneme
scriptu ktere by pro vlastni zalohovani pouzivaly nekterou ze standardnich
utilit systemu.
Jinak z dostupnych 'free' SW lze doporucit naproklad amanda ktera chodi
dobre, ale je ve vyvoji takze nelze od ni ocekavat rekneme kompletni
portfolio sluzeb nabizenych komercnim sw. (Napriklad neumi pridavat na
pasky ale vzdy ji pouziva celou, ma naprosto nedostatecnou nebo spis
prisernou dokumentraci) presto ji pouzivam k plne spokojenosti.

Z komercnich reseni mam zkusenosti napr. se SW arkeia, ale ta je jiz za
penizky.

Nicmene obe vyse zminene reseni pouzivaji vlastni databazi a
pod. nepristojnosti :) ktere jste uvedl jako neunosne ;-(((((

Jiste existuje spousta dalsiho sw o kterem se jiste zmini dalsi
prispevovatele.

Preji prijemne zalohovani

Martin