Poskozeny ext2 fs nebo chybicka v jadre ??

Miroslav Zidek mizi na worldmail.cz
Neděle Říjen 28 16:29:24 CET 2001

On Fri, 26 Oct 2001, Miroslav BENES wrote:

> Protoze na nic nereagoval, pomoci "magickych" klaves jsem udelal sync +
> RO remount + restart. Jako vzdy v takovem pripade. Ovsem po nabehnuti se
> mi korenovy fs (ext2) pripojil jen jako RO. Zkousel jsem fsck, ale neslo
> to opravit. Hlasil vadny superblok a at zkusim parametr "-b 8193".
> Zkusil jsem ho, stejne jako 24577a dalsi. Vsecko marno, porad vadny
> superblok. pritom ten disk byl normalne citelny.
asi pred 14 dny se mi stalo neco podobneho. Presne si nepamatuji, co jsem
pozde vecer s linuxem delal, system jsem normalne ukoncil - vypinam
poweroff primo z X-ek (KDE). Druhy den se jsem spustil linux, odesel od
compu, spustil KDE ktere pri startu zamrzlo a byl nutny tvrdy reset. Po
opetovnem nabehnuti se pripojil root jen RO, take to hlasilo nejake chyby
s inicializaci USB (zadna zarizeni nemam), automaticky nabehnul fsck,
objevil nejake chyby, ktere nezvládl opravit a doporucil klasicky spustit
bez parametru -f.... Pak jen chtel heslo roota a skocil do stavu opravy
fs. Obvykle v techto pripadech opravuji e2fsck -vy /dev.... Jenze
tentokrat ohlasil chybu superbloku, parametry opsane pri instalaci
nepomohly.

> Nakonec jsem zjsitil, ze je nejak poskozeny /etc/mtab (mc porad hlasil
> "cannot stat mtab .."). pomohlo mi :
>  - "mount -n / =o remount,rw" (bez zapisu do mtab
pomohlo pripojit rw a pak se oprava povedla. Neco bylo v /lost+found a
zase beha jako drive. Jen jsem se naucil pravidelne zalohovat vse dulezite
:)

MZ

--
 Miroslav Zidek