grabovani TV, editace videosouboru, atd.

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pondělí Říjen 29 13:59:26 CET 2001

	Mam nekolik nezavislych dotazu na tema video, televize a Linux.
Dotazy jsou ciste technicke, pripadne pravni problemy ignorujte.

1) umi alevtd cestinu v teletextu? Vsichni porad tvrdi, ze alevt je to
	nejlepsi, co v teletextu umime, ale IMHO alevt nedosahuje ani
	poloviny toho, co umi zapping (a ten jeste navic vypada lepe).

2) kterak z bt878-based TV karty grabovati video do souboru, aniz by to
	ztracelo obrazky? Zkousel jsem bttvgrab, ten jel tak 15-19fps
 	(televize ma tusim 25 pulsnimku/s). Pak jsem zkousel streamer
	(z baliku xawtv), ten se priblizoval 20fps ve vetsine formatu,
	pak jsem zkusil format YUV (-f 4mpeg), a tak jedno ze tri spusteni
	mi grabuje se ztratou 1 ramce za nekolik vterin, jinak taky tak
	20fps. Mam pocit, ze to nejak zavisi na tom, do jake faze systemoveho
	casovace se zrovna trefim. V xawtv si dokonce ani nemuzu vybrat
	format grabovaneho videa (jen AVI/RIFF nebo jednotlive PPM soubory).

3) ktery format videa pouzivat pro nasledne zpracovani? Streamer umi
	cca 10-15 formatu, ale vetsinu z nich (hlavne ruzne *.raw) jsem
	nicim jinym nenacetl. Umim nacist YUV (do mpeg2enc), umim nacist
	AVI/RIFF (do lav2yuv | mpeg2enc), umim nacist AVI/MJPEG dokonce
	snad jde nacist i do aviplay.

4) jak grabovat zvuk? Primo z bt878 (umi tusim jen mono16, 32000Hz),
	nebo pres zvukovou kartu?

5) ktery program pouzivat pro nasledne zpracovani? Nechci od toho nejake
	zazraky, ale hodilo by se aspon umet vystrihat reklamni bloky.
	Uplne idealni by bylo, kdyby se k tomu daly dopsat nejake vlastni
	filtry (treba filtrovat podle loga televizni stanice, ktere se
	v reklamnim bloku nevysila).

6) ktery format pouzivat pro finalni ulozeni? AVI/DivX je asi nejuspornejsi,
	ale jak se to vytvari? Umi tohle nejak avifile?

7) jde grabovat z ATI All-in-Wonder (zobrazovani pres Xvideo mi uz chodi)?

-Yenya

   The kernel is not there to cover up for usermode programmers inability
to get things right.  It has enough to do covering up for the hardware folk.
(Alan Cox)