Anketa: poskodenie filesystemu

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Říjen 29 15:18:54 CET 2001

> Ahojte,
>
> zaujimalo by ma, ake su skusenosti s poskodeniami filesystemu
> na Linuxe. Kto mal v poslednom povedzme roku nejaku prihodu,
> ktoru nezvladol fsck v automatickom rezime a musel opravovat
> rucne, poslite prosim na tuto spravu followup s nasledujucimi
> informaciami:

Zkusenosti mam dobre (az na vyjimku, ktera se rozebirala v jinem
threadu).

> - verzia jadra (pokial ide o jadro distribucie, vratane
>   distribucie a release daneho balicku)

RH 7.1cz + balicky z rawhide, kernel 2.4.9-7 z rahide (rucne
prelozeny).

> - filesystem (ext2, reiser, ...)

Ext2. Ted uz jsem presel na ext3 a jsem moc zvedavy na rozdil.

> - SCSI alebo IDE

IDE na desce.

> - radic (v pripade onboard IDE chipset motherboardu)

on board IDE radic, Intel BX chipset.

Uniform Multi-Platform E-IDE driver Revision: 6.31
ide: Assuming 33MHz PCI bus speed for PIO modes; override with
idebus=xx
PIIX4: IDE controller on PCI bus 00 dev 39
PIIX4: chipset revision 1
PIIX4: not 100%% native mode: will probe irqs later
	ide0: BM-DMA at 0xf000-0xf007, BIOS settings: hda:DMA, hdb:DMA
	ide1: BM-DMA at 0xf008-0xf00f, BIOS settings: hdc:DMA, hdd:DMA

> - model disku

Seagate 8,4 GB, 5400 ot.
ST38410A

> - rezim disku (UDMA, ...)

kernel: hda: ST38410A, ATA DISK drive
hda: 16841664 sectors (8623 MB) w/512KiB Cache, CHS=1048/255/63,
UDMA(33)

> - procesor

PIII 550 na 733

CPU: L1 I cache: 16K, L1 D cache: 16K
CPU: L2 cache: 256K
CPU serial number disabled.
Intel machine check architecture supported.
Intel machine check reporting enabled on CPU#0.
CPU: Intel Pentium III (Coppermine) stepping 01
Enabling fast FPU save and restore... done.
Enabling unmasked SIMD FPU exception support... done.
Checking 'hlt' instruction... OK.

> - pretaktovany stroj?

Ano, ale pracuje naprosto spolehlive.

> - overili ste hardware (memtest86, tooly vyrobcu pre disk, ...)?

Ano, memtest86. Posledni spolehliva FSB byla 135, proto provozuji
133.

> - doslo k strate dat zo suborov otvorenych pre zapis?

Byl poskozen pouze /etc/mtab

>   - ak ano, akym sposobom - subor "zmizol", chybny obsah,
>     chybne atributy?

Soubor zmizel a pri pristupu do /etc hlasil linux :
"cannot stat mtab.."

> - doslo k strate dat zo suborov otvorenych pre citanie?
>   - ak ano, akym sposobom?

Ne.

> - bol manualny fsck uspesny?

Ne - nedokazal najit superblock (ani kopie) a hlasil tvrdosine "zero
length filesystem".
Naprava nastala az po premountovani do RW rezimu (s potlacenym
zapisem do /etc/mtab) + prekopirovani /etc jinam + vytvoreni
prazdneho mtab.

> - diali sa pred padom nejake zvlastnosti (oops a.p.)?

K padu doslo pri prepinani z textove do graficke konzole behem
intenzivniho prekladu.
Zvlastni je, za v podobnych pripadech uspesne trojhmaty "magickych"
klaves (sync => Ro remount => reboot) sice probehly, ale fs se
nedarilo (automaticky) pripojit.

> - hocico dalsieho co by mohlo byt relevantne - typ zataze
>   v momente padu, pouzivane moduly, akcia tesne predchadzajuca
>   padu (vratane externych vplyvov typu vypadok prudu)

Zatez pomerne vysoka - probihala kompilace kernelu + dalsiho sw,
prehravaly se MP3-ky a chtel jsme si jeste trochu zaparit pod X-y,
nez ty preklady dobehnou.

> Pokial nieco neviete presne, nevadi.

Snad to staci takhle.

> Vdaka