RH 7.2 - zkušenosti

Robert Vojta robert na v0jta.net
Pondělí Říjen 29 20:46:33 CET 2001

> Abych vyzkouťel novÊ moŞnosti, zvolil jsem ext3 na /, /usr i /opt (novým
> formátováním, ne převodem z ext2), ale děje se nějaká divná věc. Již po
> druhé jsem při startu viděl jak se (dost dlouho) kontroluje filesystém.
> Měl jsem za to, že právě toto by mělo díky ext3 odpadnout? Nebo se mýlím
> a je potřeba ještě něco nastavit?

  Pokud jste to instaloval rovnou na ext3, tak nemusite nic nastavovat, alespon
ja nic nenastavoval a funguje mi to bez problemu. Jak to presne je Vam nepovim,
ale vypis z logu ...

Oct 29 12:28:45 dhcp212 kernel: VFS: Mounted root (ext2 filesystem).
Oct 29 12:28:45 dhcp212 kernel: Journalled Block Device driver loaded
Oct 29 12:28:45 dhcp212 kernel: kjournald starting.  Commit interval 5 seconds
Oct 29 12:28:45 dhcp212 kernel: EXT3-fs: mounted filesystem with ordered data mode.

  ... docela napovida. Ale jinak jsem to zkousel vypinat aby to zuchlo a v
pohode to behem nekolika malo vterin napravil a nabootoval.
  BTW muzete specifikovat co je vlastne dost dlouho? Mate spravne nastaveno
v fstab ze ten filesystem je ext3 a ne ext2? Vice informaci by k tomu nebylo?

> K české klávesnici. Sledoval jsem před časem diskuzi o tom jaká
> klávesnice bude v distribuci XFree 4.x. Nějak jsem ale pozapoměl, jaký
> byl nakonec závěr? Opravdu již není možné přepínat klávesnice mezi
> US/CZ. Existuje nějaká standardní cesta jak to udělat, nebo si mám
> zkopĂ­rovat czsk ze starĹĄĂ­ distribuce?

  AFAIK tam uz nejsou mapy co jsou k nalezeni v 4.0.3. Takze moje oblibene
mapy jako czsk(us_cz_prog) & spol tam nejsou, osobne jsem si je prehral ze
starsich XFree a funguji mi k plne spokojenosti. Jinak pokud jste v KDE, tak
to lze prepinat krz ten jeho blazinec, ale mne se to timto zpusobem moc nelibi.
Mate na vyber a urcite budou i nejake dalsi moznosti.

--

  Never test for an error condition you don't know how to handle.  --Steinbach