Ktery mail server?

Tomas Valousek xvalous na pluto.pslib.cz
Pondělí Říjen 29 23:57:31 CET 2001

On Mon, 29 Oct 2001, RiGe wrote:

> DD,
> existuje na Linuxu nejaky mail server, u ktereho by bylo mozno administrovat
> uzivatele pomoci web rozhrani (neni to primarni podminka), a ktery by hlavne
> mel take web rozhrani pro uzivatele (vybrane uzivatele), kde by si uzivatele
> mohli jednoduse zalozit nove mailboxy a nastavovat preposilani???
Obecna filozofie Unixovych operacnich systemu je takova, ze na kazdou
specialni ulohu pouzijete specialni nastroj. Takze:
takto komplexni mailserver najdete asi tezko (presto jsem na freshmeatu
nasel: Courier is an integrated ESMTP, IMAP, POP3, and webmail
server.... (http://freshmeat.net/projects/courier/)), ale najdete
spoustu samostatnych programu, ktere dohromady splni vase pozadavky.
Jako MTA muzete pouzit napriklad postfix. Kouknete-li se na
www.postfix.org/addon.html, najdete tam i odkaz na program webmin, ktery
umoznuje konfigurovat postfix pres webove rozhrani. Dale na strance najdete
odkazy na programy, ktere umoznuji cteni posty pres webove rozhrani.
Dale se muzete kouknout na www.freshmeat.net a tam podobnych projektu
najdete spoustu (e-mail klienti: http://freshmeat.net/browse/31/, .
Ja na svych serverech pouzivam postfix a jako web rozhrani SquirellMail.

> Pouzivam Sendmail, ale u toho tusim, ze jsou tyto nastroje pristupne jen v
> komercni verzi. Uvazuji o Qmailu, ale ten tyto moznosti nema, nebo se mylim?
I k sendmailu a qmailu najdete spoustu utilit, ktere splni vase pozadavky...

--
	Tomas -VALY- Valousek
	web design, internet projects, linux etc..