rh7.2 a upgrade kernelu z up2date

Středa Říjen 31 14:39:49 CET 2001

On Wed, 31 Oct 2001, Miroslav Pragl wrote:

> Nainstaloval jsem RH2 na ext3. Pote jsem (up2date) upgradnul kernel -
> a reboot byl DOOST bolestivy. Napadla mne absence podpory ext3 v novem
> kernelu, nicmene boot padl na fsck vfat (!), pote (ctrl-c) se rozjel a
> padl nekde na sitove vrstve, nakonec se asi po 15 minutach opet
> rozjel, i root se zRWoval ale absence hlasek v /var/log to vypadalo
> jakoby ext3/jbd nabehlo az z modulu na disku, ne z initrd. Pouzivam
> Grub, konfiguraci jsem snad upravil dobre (ac je grub v rh7.2
> defaultne, rpm kernelu nejak tvrdosijne pousti lilo).

Pravdepodobne nedoslo k aktualizaci initrd. Udelejte to rucne a do initrd
obrazu zahrnte ext3 a jbd moduly. Pokud se to zvrzne, namountujte korenovy
FS jako ext2 (podpora pro ext2 je napevno jadre), udelejte fsck rucne
(automaticky fsck respektuje obsah /etc/fstab).

> Stahnul jsem teda i zdrojaky noveho kernelu, peclive do nej integroval cely
> ext3, vfat, nfs ... stejny problem.
>
> Mate nekdo podobne zkusenosti? Asi jsem neco prehledl - treba ext3 z
> nejakeho duvodu MUSI byt jako modul (initrd)?

Tezko rict, co se Vam povedlo. Pokud pouzijete genericke jadro z
distribuce, pak modul musi byt zaveden pred propojenim root FS (pokud tedy
uz root FS je ext3).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz