date ??

Matej Cepl ceplma00 na yahoo.com
Středa Říjen 31 17:30:43 CET 2001

On Wed, Oct 31, 2001 at 08:46:44AM +0000, Jiri Chaloupka wrote:
> Asi na to neni jednoznacna odpoved
> pokud budu dne 31.10. chtit zjistit datum pred mesicem, dostat bych mel
> podle  Vas 30.9.? Pokud se budu ptat 27.2, dostat bych mel 27.1. nebo 31.1.?
> Jak by jste definoval "datum pred mesicem"?
> Tusim (nevim jiste) ze mesic se bere v techto pripadech jako 30 dni

Můj školitel (advokát, který dohlíží na advokátní koncipienty) do
mě vždy hustil, že ,,dlouhou diskusi nahradí jenom letmé
nahlédnutí do zákona``. Pro ty, kdo nezažili jak moc měl pravdu,
nabízím kousek občanského soudního řádu:

                              § 57

	  (1) Do  běhu   lhůty  se nezapočítává  den,   kdy  došlo ke
	  skutečnosti  určující počátek  lhůty; to  neplatí, jde-li o
	  lhůtu určenou podle hodin.

	  (2) Lhůty  určené podle  týdnů,  měsíců nebo  let  se končí
	  uplynutím toho dne, který se svým označením shoduje  se
	  dnem, kdy došlo ke  skutečnosti určující počátek  lhůty, a
	  není-li ho v měsíci, posledním dnem měsíce. Připadne-li
	  konec lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem
	  lhůty nejblíže následující pracovní den. Lhůty určené podle
	  hodin končí uplynutím hodiny, která se svým označením
	  shoduje s hodinou, kdy došlo ke skutečnosti určující počátek
	  lhůty.

Uznávám, že znalost českého právního řádu není podmínkou nutnou
k uplatnění jako programátor (nota bene v Americe, kde
pravděpodobně date vznikl), ale připadlo mi, že nějak takhle bych
chápal údaje jako ,,před měsícem`` pomocí zdravého selského
rozumu.

	Hezký den

		Matěj

--
Matej Cepl, ceplma00 na yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

KDE is not a windows manager. GNOME is not a windows manager.
Repeat until enlightened.
	-- Pavel Kankovsky in cz.comp.linux