XFree86 4.1 a ceska klavesnice 2 [opet long ;]

Pavel ŠVARC stefan.samecek na volny.cz
Sobota Září 1 00:46:48 CEST 2001

Juraj Ziegler wrote:

> no, ja mam momentalne XFree 4.0.3, a som zvykuntu pisat TeXovske
> konstrukcie pomocou AltGr. TeXovske konstrukcie == napr. \section{Nadpis}.
> Ide hlavne o znaky '[', ']', '{', '}', '\'. tie napisem "spravnou"
> klavesou zo stlacenym pravym Alt-om. to ale v XFree 4.1 s default mapami
> nepojde. Cize si budem musiet externym programom (cistejsie riesenie ako
proč by nešlo díval jste se na obrázek toho layoutu na
http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~toman/x/xkbd-cz.png ??? Tyto vámi
používané znaky jsou tam dostupné na standartních klávesách přes ALT-GR
liší se to jen o jeden shift ,je to jen věc zvyku, takže v čem je problém
???

"ALT_GR-v" je např. @ zdá se vám to podivné ???

> mne konkretne, a myslim ze aj inym, ide o to, aby sa klavesnice nadalej
> dali prepinat medzi 2 mapami, a aby to robil Xserver, a nie nejaka
> aplikacia ktora sa musi pustit, a aby sa dalo na chvilku prepnut do druhej
> mapy cez AltGr. osobne mi vyhovovalo prepinanie pomocou Scroll-locku, lebo
> podla ledky som vedel aku klavesnicu mam.
proti tomu nic nemám reagoval jsem na argument že v Xfree 4.1 standartní
mapou nebude možno pracovat ve VIM a TEXu což jak je vidět možné je a bude.

Stefan