RAID na IDE (HPT370)

Martin Dostál dostal na jrc.cz
Pondělí Září 3 19:22:22 CEST 2001

> Veškeré nastavování se děje na úrovni (jeho) BIOSu, takže tyto funkce
> jsou transparetní pro OS (DOS, Wokna). Bohužel linux toto neumí
> rozpoznat a i u vytvořeného pole RAID0 vytrvale hlásil dva
> nezávislé disky.

Neni to transparentni. Je to totiz pouze soft raid. Pro win musite mit
ovladac, coz je normalni softraid ale pro win. Uz jsem zkousel spoustu
podobnych RAID pro IDE. Muzu vam jen doporucit, aby jste to nepouzival. Jsou
s tim problemy. Jestli chcete ale RAID, pouzijte softraid primo z linuxu, je
to podstatene vykonejsi (jak jsem se docetl v mnoha konferencich a z vlastni
zkusenosti to mohu na 100% potvrdit). Mel jsem zde napriklad FastRrack,
ktery o sobe tvrdil, ze je to Hardwarovy raid (coz je proste blbost, nic co
stoji 1300.- Kc proste nei hardware). Vsechny tyhle Ide RAIDy jsou jen dalsi
IDE kanaly, nic vic!!!! Vsechen raid tam dela nejakej ovladac pro vwin, dos,
nebo neco. V linuxu mi po case ta partitiona spadla tak, ze uz jsem to
neopravil a linux na tom zatuhaval.

Nepouzivejte radne IDE RAIDy, udelejte si je v linuxu. Je to desne
jednoduche a spolehlivejsi.

    M.D.