Uživatelské ovládání dial-up + stahování a odesílání pošty

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Pondělí Září 3 23:10:37 CEST 2001

Dalibor Kouřil wrote:

>Na jednom z nasich serveru mame dial-up, prechazime z Windows (program
>WinRoute) a potreboval bych neco na %subj%, WinRoute ma jednoduche www
>rozhrani, tak neco podobneho.
>
>Zkousel jsem si jiz udelat nejake .cgi skripty, ale pppd nelze ani killnout
>pres cgi (nechce se mi cekat az se sam rozpoji po urcene dobe a platit
>Telecom), pise to ze je to neautorizovany pristup (pritom prava na soubor
>pppd jsem dal pro vsechny na vsechno). Podobne fetchmail po uprave vsech
>prav pise do error.log fetchmail: lock creation failed, jen sendmail -q mi
>fungovalo.

> [...]
Zdravim
Na freshmeatu (www.freshmeat.net) je perlovy cgi skript wwwvdial
www.vortex.caffeine.org.uk/download/wwwvdial-1.0.tar.gz

Ma to jen malou "bezpecnostni" vadu (budete si muset trochu pohrat).
Pokud chcete, aby anonymni uzivatel mohl vytacet skrze toto www
rozhrani, budete muset tomu cgi skriptu nastavit suid bit (pro
rozchozeni ok). Pak si s nastavenim apache trochu pohrajte, aby ten suid
bit mit nemusel (zatim jsem neresil).
Skript vlastne vola binarku wvdial. Tlacitko "Ukoncit" jsem si v skriptu
prehodil z "halt" na "killall wvdial" a beha to pekne.

--
Michal Vymazal
gandalf na mbox.vol.cz