XSANE

Kvapil Jaroslav (MHMP) Jaroslav.Kvapil na mag.mepnet.cz
Úterý Září 4 07:17:11 CEST 2001

Tak jsem se kouknul na vse. To ze uzivatel nemuze skenovat bude opravdu dano
asi pristupem.

[jarda na localhost jarda]$ umax_pp -p -t 1
[sanei_debug] Setting debug level of umax_pp_low to 1.
[umax_pp_low] ioperm could not gain access to 0x378
failed to gain direct acces to port 0x378!
[jarda na localhost jarda]$

Ptam se tedy, kde pristup nastavit ? Na /dev/lp1 jsem dal rw-rw-rw. Vysledek
je stejny.
Proto jsem zkousel rozchodit XSane pres sit.
V /etc/xinetd.d/saned mam:

#
# Configuration file for Saned
#

service sane
{
	port			= 6566
	socket_type		= stream
	wait			= no
	user			= root
	group			= root
	server		= /usr/local/sbin/saned
}

Do /etc/services jsem pridal radek:

sane	6566/tcp		# SANE network scanner daemon

Dalsi potrebne soubory

/usr/local/etc/sane.d/dll.conf
/usr/local/etc/sane.d/net.conf
/usr/local/etc/sane.d/saned.conf
/usr/local/etc/sane.d/umax_pp.conf

jsem upravil podle manualu, pripadne z archivu konference na sane.org.
Nikde ale nepisou, jak se k takovemu scaneru pripojit.
Asi jsem tim hledanim a zkousenim unaven a neco jsem prehledl.

Dekuji za rady.

S pozdravem ...

 _______J<_______________________________________________________________
/                    jaroslav.kvapil na mag.mepnet.cz
 V ten nejnevhodnejsi okamzik vystane problem, se kterym nikdo nepocital a
samozrejmost,
 ktera je stokrat odzkousena, po stoprve prestane fungovat, o vyjimkach
zakonitosti nemluve.
 Murphy
\___________________________________________________________________________
___

#A jaka prava ma tvuj uzivatel k paralelnimu portu?
#
#Libor

#  pres vikend jsem se snazil rozchodit scaner Umax2000p pres paralelni
port.
# Nainstalovat jsem Sane a podporu umax_pp. Pote jsem nainstaloval XSane pro
# pohodlnejsi praci pod Xkama. Ovsem kdyz spustim XSane pod rootem, tak me
# varuje, ale spusti se a funguje. I kdyz proc me varoval ? Kdyz ale spustim
# XSane jako uzivatel, nahlasi mi to chybu, ze nenalezl zadne zarizeni. V
man
# strance povidaji neco o demonovi saned, ale nechapu z toho, jak ho rozjet.
# Pomuze nekdo ? Pod rootem se mi pracovat nechce.
#  Dekuji moc