Problem s top

Dan Ohnesorg dan na ohnesorg.cz
Úterý Září 4 09:36:42 CEST 2001

On Tue, 4 Sep 2001, Peter Hanusiak wrote:

> Ano presne tak! Dik. Zistil som, ze subory /bin/ps a /usr/bin/top
> su zmenene. Dokonca top ma nastaveneho ownera od takeho uzivatela, ktory
> by to urcite nikdy nerobil. Teraz ked to skusim pod rootom napr.
> chownut tak pise chown: /usr/bin/top: Operation not permitted
> A takisto ani preinstalovanie balicka neprejde. Pritom ten subor nie je
> v pouziti.
> Co je zle? Moze to byt nejaky naznak nejakeho prieniku do systemu?

Jsou jen dve moznosti, mate v cudu disk (mene pravdepodobne) a nebo mate v
systemu hackera, ktery modifikoval i chown a souvisejici utility (vice
pravdepodobne).

Je to zrale na cistou instalaci, ale cvicne jeste muzete skusit
namountovat disk v jinem stroji a pak provest chown. Tedy aby to nebylo
blbe pochopeno, ten disk tam namountujete treba jako /test, nic z nej
spoustet nebudete, binarky musite pouzit z te druhe instalace.

Pred instalaci jeste skuste badblocks na overeni povrchu disku (instalator
to nabizi pod volbou proverit disk nebo tak podobne).

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Nejztracenejsi den naseho zivota
je ten, kdy jsme se nezasmali.