OT: idea - Open source Business

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Úterý Září 4 09:35:55 CEST 2001

Zdravíčko,

dneska ráno mě napadla taková (možná pošetilá) myšlenka, totiž udělat
obchodní open source společenství.

Omlouvám se za OT, ale nedalo mi to, hlodá a hlodá. Tohle mě inspirovalo:

Mám kontakty na výrobce různých věcí v Asii (zvláště HK) a přišla mi
nabídka na VCD/CD/MP3 přehrávač za 47 USD (pro 300ks, FOB HK, tedy +
doprava - 14 dní, clo, dph). Menší množství samozřejmě stojí víc (o 10-50%
podle výrobce), stejně jako je možné nechat si poslat jeden kousek. Ceny
jsou různé, tento výrobce patří zrovna k těm drahým, takže takový přehrávač
je možno splašit už od cca 35USD. Jen tak mimochodem, vyrábí se i VCD/SVCD
nahrávač jako HIFI komponenta, ale ještě jsem nezjistil, kolik stojí. Jinak
DVD (samozřejmě s MP3 přehráváním) přijdou na 80-120USD FOB HK. Přenosné
(V)CD/MP3 jsou docela drahé, tak 50-80 USD, navíc životnost přenosných věcí
:(.

Takže nechápu proč platit šílené sumy v obchodě (byť e-%), když můžu
zaplatit jenom půlku... Stejně se 80% všeho (byť to má nálepku made in EC
nebo USA) dělá v Asii, dokonce vím o firmách, které vyrábí pro Sony a
Pioneer :).

1. by to chtělo založit nějaké nové newsy, než nás někdo odsud vyfiltruje,
ujme se toho někdo?

2. jsem schopen najít výrobek a domluvit až po jeho poslání, ale potřeboval
bych pomoc s anglickou bankovní terminologií, vím co je TT a snad jak to
provést, ale jen tuším co je LC at sight a už vůbec nevím co s tím. SWIFT
taky vím oč jde, ale už nevím jak zablokovat konto až do převzetí nákladu,
ani jak se to řekne anglicky.

Něco podobného (nemlich stejného) jsem totiž dělal před pár lety u bývalého
zaměstnavatele, jenže tam se o bankovní a celní záležitosti starali jiní.

Kdo mi budete psát, tak prosím do subj dejte [OSB], ať se mi to třídí...

Hezký den přeje

                   Jaroslav Lukesh, K-net
http://www.k-net.cz            computer hardware and software
Multimedia, Networking, Communications, Windows terminals, NC
Winmodems, Winprinters, Winscanners, etc. are not supportable
under linux[...] In the United States it is illegal to sell a
linux distribution that supports these devices.
			 Linux + Windows HOWTO v0.1.0 1999-11-04