Programovani - shared libraries na Linuxu

Úterý Září 4 11:36:19 CEST 2001

On Tue, 4 Sep 2001, Stanislav Meduna wrote:

> To: povodny pisatel: nasiel som na sieti nasledovne:
>
> === snip ===
> Actually what you want is a version script -- and they're remarkably
> simple.

Vskutku. Uz jsem se chtel pochlubit, jak jsem chytry, ze to znam, ale
predesel jsi mne. :)

Jen bych k tomu poznamenal, ze se jedna o mechanismu ze Solarisu, ktery
predevsim slouzi k tomu, ze umoznuje v jedne knihovne podporovat nekolik
ruznych binarnich rozhrani -- typicky vzajemne nekompatibilni verze tehoz
rozhrani (toho vyuziva treba glibc). Jak se toho da vyuzit je popsano
v info ld.

Pro fungovani na Linuxu je potreba dostatecne novy dynamicky linker
(tusim, ze je to poradne podporovano od glibc 2.1) a dostatecne nove
binutils.

Jinak GNU ld umi kouzlit s exportovanymi symboly jeste dalsimi zpusoby
(--filter, --auxiliary, --retain-symbols-file), ale jejich uziti bych
doporucoval jen pokrocilym adeptum cerne magie. :)