Jak zjistit sitova rozhrani

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Úterý Září 4 14:03:17 CEST 2001

> ifconfig|grep nestaci?

To nestaci, protoze to ma zjistovat init s PID=1, ktery pobezi z
initramdisku a ktery prave pisu. ifconfig ani grep tam mit nebudu, natoz
nejaky shell, ktery by umel pipes atd.

> zkusil bych  potrapit /proc/sys/net/ipv4/conf, tam by se
 > mela vyskytovat rozhrani reprezentovana jako podadresare.

Nojo, ale jak o tech interfejsech neco zjistim? Hlavne potrebuju
zjistit, jestli umi broadcast. Vtip je totiz v tom, ze tam budu delat
DHCPrequest, ale nevim na kterem interfejsu. Vetsinou to asi bude eth0,
ale co kdyz ten stroj nebude pripojen pres Ethernet?

ML