Re(2x): mezi lidi

Marek Blasko blasko na vuje.sk
Úterý Září 4 13:50:32 CEST 2001

> Druhá možnost je to, že jej začnou používat i neprogramátoři.
> (Kunsthisrorici, sekretářky, Zubaři, Učitelé Českého jazyka... :)
> To znamená jinej přístup těch lidí, jiný otázky,jiný nároky...
> Takovýhle lidi neoslní možnosti příkazový řádky... (v životě do ní
> nevlezou :)

moj otes robi v elektrarni a je uplny pocitacovy debil. maju tam
newindowsovsky system ktori podla jeho opisu je asi nieco postavene na
X-och a naucili ho v tom robit za par hodin preco? prihlasi sa objavy sa
mu menu z aplykaciamy co portebuje k zivotu vyberie si ktoru potrebuje
spravy co potrebuje a potom to cele zrusi.

robil som na okresnom urade v trnave dost paniciek malo len bezdiskove
novel stanicky. ked to nabehlo dostaly menu z programmy kde si vybrali
ten co potrebovaly a ked skoncili tak to vypli.

Toto su dva priklady ktore pokrivaju 80% uzivatelou pocitacou a tim je
suma fuk nacom to bezi v oboch pripadoch sa oto staraju adminy. toto je
skupina o ktoru sa neoplati bojovat ty chcu len svoje aplykacie nic viac
nic menej. problem je v tom ze skoly casto pracuju pre MICROSOFT a to
tym ze na "vypoctovej technike" sa decka ucia pisat vo worde a spustat
windowsovske blbost je to rovnaka fraska ako "nabozenska" vychova toto
je vec na ktoru by sa malo poukazovat.

zbitok su pocitacovo vzdelany ludia na rvoznom stupni "vyvoja". Tu je
kamen urazu ze cast znich je osprostrena reklamou taky ludia nestoja za
povsimnutie a zbitok ma svoj nazor ktori si robia a tim staci dodat len
informacie

Ak ma nahodou niekdo z prvej skupiny doma pocitac tak sa im on musi tak
ci tak starat niekdo iny (sused, firma, syn)

Takze nieje co riesit treba len davat bacha abi stat nepodporoval pre
seba nevhodne riesenia (vychova uzivatelou komercneho produktu co sa na
skolach roby) ci plytvanie z peniazmy danovych poplatnikou, aby o
pocitacovom vybaveni rozhodovali ludia co tomu rozumeju. A hlavne
dostatok verejne pristupnich informacii aby mohli zamestnanci pouzazovat
ze existuju lepsie riesenia alebo aby volici sa mohli pitat preco sa
plytva ich peniazmy. (vo vedsine uradoch sa na pocitacoh len pisu
dokumenty co zvlada kazdy pisaci stroj ale pocitace su tam za stotisice
pricom sa vsetko vytlacene skladuje)

--
V nasej krajine je zakazane klamat, podvadzat a kradnut.
Vlada totiz neznasa konkurenciu.