Klepání v HD

David Jez dave.jez na seznam.cz
Úterý Září 4 14:46:29 CEST 2001

> Tohle klepani se mi stavalo u starsich disku (2GB, 650MB, 170MB) a
> take u 'novejsiho' WD6.5GB ale po nejake dobe (kdyz jsem na nej dal
> Linux) to prestalo :), kdyz na tom byly Wokna tak se to jakoby
> zastavilo, spustilo, obcas v tom neco zaklepalo... ale s prichodem
> Linuxu jako kdyz utne... Nevim cim to (u toho novejsiho disku), ale u
> tech starsich bych tipoval uz doslouzilost.
  U novejsiho disku pravdepodobne teplotni rekalibrace. To je uplne normalni,
jde o to, ze pri dnesni kapacite se ti muze lehce stat, ze jakmile se disk
zahreje, tak se desne ,,nafoukne'' a hlava ma stopy jinde nez by cekala, tak
se musi zkalibrovat a obracene. U nejakych smejdskych WD tato ma z oblibou
nejvetsi prioritu, takze pokud palis a potrebujes konstantni tok dat, tak
ti vznikaji ,,nevysvetlitelne'' vypadky. Na vyne je prave rekalibrace, ktera
nemuze pockat.
  Vubec bych se tedy timto (jedna se o temer neslysitelne tikani)
neznepokojoval.

 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz