Bezdiskové stanice

Daniel Smolik marvin na sitour.cz
Středa Září 5 09:18:10 CEST 2001

Richard Richter wrote:

> (Realtek 8029).
> nabootování do Linuxu.
> jisté.
> bootující do Win98
>
> Kdyz uz jde nekdo palit BIOSy, tak by mohl mrknout na stav toho projektu, co
> chcteli do BIOSu dat linux kernel, ponevadz prave ten vychvalovali, co se tyce
> moznosti bootu a vubec prace se siti (DHCP, a pod.) prakticky hned po najeti
> pocitace. A kdyz o tom mluvim, mam hned nejake otazky:
Zatim smula, musite si uvedomit, ze ten kernel musi
nainicializovat veskery hw a to je IMHO na  kazdem MB jine.
Proto to zatim funguje s par MB.

> - M$ windowsy stale zavisi na BIOSu? I NT rada?
> - Jak jednoduche je koupit si novy cip na BIOS? I kdyz fakt je ten, ze to jsou
> tusim dost bezne cipy... :-)
To jde v pohode.

> - Da se flashnout BIOS i pod Linuxem? Pokud vim, tak napr. kvuli volbe PCI
> access mehtod (nebo jak) => <any> muze byt jadro zavisle na BIOSu, ne? Je mozne
> udelat jadro absolutne nezavisle? (Teoreticky ano, ale zda to jde tak
> nakonfigurovat.) A pak pod nim jeste palit? Je na to nutne nutny realny mod
> procesoru?
Urcite by to slo, ale program jsem na to nevidel. On se
stejne BIOS po startu kopiruje do RAM.

> - A nakonec - kdyz dorvu jedno flashnuti, tak mi pocitac uz asi ani nemusi
> nastartovat. Co ted? :-))) Jak napr. preprogramuju spatne naprogramovany cip? To
> uz asi v pocitaci nepujde (leda ze by ten brouk byl hot-swap :-)), takze potom
> zbyva jen klasicky programator cipu? Hmm...
Ale , ne vetsina MB ma nekde  jste takovy docela maly BIOS,
ktery umi ISA vga a boot z floppy.

							Dan

--
Daniel Smolik