Programovani - shared libraries na Linuxu

Středa Září 5 12:08:07 CEST 2001

> prilinkuje libstdc++. Oops, najednou je to 108kB (+52kB). No, aby to bylo
> zajimavejsi, zkusime g++ test.cpp -O2 -lkparts -L/opt/kde2/lib , to
> slinkuje ten maly smesny program asi tak se skoro triceti knihovnami. Tak,
> a kdo ted nameril mene nez 600kB (me to vychazi 636), tak at mi da vedet,
> me by zajimalo, jak to dokazal.

	No pokud to slinkujete s tolika knihovnama, vite kolik tam muze byt
potencialne objektu... a vite kolik kostruktoru se zavolalo a kolik
mista potrebovali pro sve datove oblasti? Jednou z veci vyssi
programatorske je prave znalost ktera knihovna co poskytuje a tak
neslinkovavam program s mrakem knihoven, ale pouze s knihovnama, ktere
potrebuji bud ja nebo knihovny, ktere pouzivam ve svem kodu...

> jako 'const char* const txt[] = { "raz", "dva" };', pripadne o tom ze kazda
> KDE aplikace spotrebuje pres 100kB pameti pri inicializaci XIM ( to je
> takova vec, ktera je pro nas dobra asi jen na to, aby fungovaly mrtve
> klavesy ), ale myslim, ze uz dalsimi detaily nebudu obtezovat. Jednak bych

	A k cemu takovyto kod potrebuje XIM? Myslim, ze se rozcilujete na
naprosto nespravnem miste. Az budete mit program, ktery XIM vyuzije,
opravdu Vas 100kB nezabije, pokud ale ho pouzijete nyni je to plytvani
mistem...

> to je dobry eufemismus rikat 3 sekundam pri startu textoveho editoru na
> pentium200 'trochu problem' - jeste i na Thurderbirdu850 je to skoro
> sekunda).

	Vite neco o efektivite, az bude start editoru operace delana kazdou
sekundu,nejspise se nad tim nekdo zamysli, pokud je to operace, ktera se
opakuje tak 1x za hodinu, je lepsi se venovat jine optimalizaci ci
vyvoji jinym smerem...

> takovehle veci samozrejme nejsou problemem jen KDE. Ona ta Mozilla asi
> nebude az takova Bloatzilla, a StarOffice si asi taky nemuze za ten dlouhy
> start jen sam.

	Ne, vratme se k SOJ a bude po problemu, resp. nebude, protoze zase
nekdo bude chtit delat obecneji pouzitelne subrutiny, zase nekdo bude
chtit vytvaret aspon moduly... kazde ma sve + a - - najit spravne
optimum nekdy prokaze az nekolikaleta praxe...