Re(2x): Re(2x): Re(2x): Re(2x): mezi lidi

Martin.Sanda na mmp.cz Martin.Sanda na mmp.cz
Čtvrtek Září 6 13:01:14 CEST 2001

>	Tak a to je vec, kterou nechapu - v nasi konzumni spolecnosti na
>Zemekouli plati, ze za cokoli je potreba minimalne adekvatne (pravda,
>nekde jeste 'komunismus' a 'rovnost' je) zaplatit.

Já zase nechápu, co konkrétně nechápete :)
Taky platí (všude na zeměkouli), že co je doma, to se počítá. Jinými slovy,
pokud někde něco lze získat zadarmo a lidi budou vědět, že je to stejně
dobré, jako to, co zadarmo není, tak toho využijou.
Pokud tak nečiní, znamená to, že si buďto nemyslí, že to co je zadarmo je
stejně dobré, a nebo za to, co využívaj neplatili, tak že to také vlastně
bylo zadarmo.

Pochopitelně ty investice nemusí být pouze finance, ale taky třeba čas.
V tomto ohledu vyžaduje Linux víc investic, než Win. Navíc, pokud je
uživatel stejně používá nelegálně, tak jej Windows jakoby nestojí vůbec nic.
(Počítat dobu strávenou restartováním a rozčilováním lidé zpravidla neumí.)

Problém je, že lidé očekávají u Linuxu stejnou "snadnost". Rozhodně
nečekají, že by se museli učit tex a bash.

>	Myslite si, ze pokud se do vyvoje aplikaci naleje tolik investic
>jako
>se nalilo do aplikaci pod MS Windows, ze nebudou stejne kvalitni, ne-li
>lepsi, jednoduse proto, ze jiz pri prevodu (nejlepe navrhu) se muzeme
>vyvarovat znamych vyvojovych chyb...

Tomuhle nerozumím.

>	V mistnich podminkach nebyt toho, ze operacni system je 'skoro
>automaticky' coby OEM software pribalen MS Windows, pak uzivatele dodnes
>nemaji legalni ani OS, pokud nekdo na nejakych statistikach tvrdi, ze

Souhlas, je to tak.

>	Ja presne vim na co narazel a nejsem rovnez zastancem, ze neco je
>zadarmo, ono __NIC__ neni zadarmo, vzdy se nekde vezme, neco se
>transformuje a neco vznikne, je to jako s hmotou (jejiz zakony zachovani
>jeste nikdo nevyvratil). Takze bud mam po financni strance neco zdarma,

Souhlas.

To ale neříká nic o tom, zda-li je dobré "propagovat" a šířit Linux mezi
"obyčejný" lid.
Mluvím o té devalvaci. O tom, že noví uživatelé budou zpravidla očekávat
stejný přístup, jako ve Windows, tzn. Nic nedávám pouze přijímám, používám a
případně nadávám. Tohle všechno pokud možno zdarma. (Jako ve Windows:)

S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda