umi linux presnou kopii Audio CD ?

Vladislav Cerny blackie na zf.jcu.cz
Čtvrtek Září 6 13:22:32 CEST 2001

On Wed, 5 Sep 2001, Martin Kokes wrote:

> "Radim Gelner" <gelnerr na suse.cz> pise v diskusnim prispevku
> news:20010905101209.J10645 na chimera.suse.cz...
>
> Rekl bych, ze to jde. Vice viz www.exactaudiocopy.de (zejmena hesla jako
> C2,audio data caching,read/write offset,overreading into lead-in/out).
> Alespon ja jsem toho s takto nakalibrovanou vypalovackou schopen... obdobne
> ma pry fungovat i cdparanoia, ale nevim nevim s tim offsetem.
>
> Martin Kokes

Dle mych informaci dokonala kopie audio CD udelat nejde (zatim to nikdo
nevyvratil, neznal jsem nikoho, kdo tvrdi, ze to dokaze, dokud jste se
neobjevil vy.) Me dosavadni experimenty jsou v souladu s timto tvrzenim.

Nejsem odbornik na Red Book, ale muj laicky nazor je, ze pokud mam na audio
CD sektory s daty (PCM data atd.), potrebuji mit metodu, jak odlisit spatne
precteny sektor (I/O error) od dobre precteneho sektoru (all bits OK).
K tomu je CRC. Nevim o tom, ze je mozne pri cteni audio dat pouzivat
kontrolni soucty (tudiz nema cenu mluvit o dokonale kopii, kdyz nemate
moznost detekovat chyby cteni). Pokud bude CD tak poskrabane, ze nelze
urcity sektor precist, musite mit moznost detekovat tuto chybu.

Vy mluvite o C2. Na <www.exactaudiocopy.de> jsou nejake poznamky o
nefunkcnosti teto metody na urcitych mechanikach za urcitych nejasnych
podminek, coz chapu jako nefunkcnost teto metody vubec (nenasel jsem seznam
dobrych a spatnych mechanik - to podle vyrobce, nebo kus od kusu?).
Nevidim duvod, proc by na tomto webu mely byt korektni informace.

Vy tvrdite, ze dokazete udelat image jednoho lehce poskrabaneho audio CD
(ktere nevykazuje zadne I/O errory) na ruznych "supported" mechanikach
(prosim seznam) a vychazi vam stejny MD5 a tuto image dokazete vypalit,
znovu ji precist za stale souhlasiciho MD5? Neverim, ale v pripade
dukazu se necham presvedcit.

Dejte mi odkazy na kvalifikovane technicke clanky, ktere vyvraci muj nazor
(kde vysvetluji, ze je mozne vyuzivat CRC u audio dat na CD, jake jsou
principy a za jakych podminek, jaky hardware)

Diky za jakekoliv upresneni mych potencialne chybnych tvrzeni

Vladislav Cerny
<blackie na zf.jcu.cz>