umi linux presnou kopii Audio CD ?

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Září 6 16:23:05 CEST 2001

> Nejsem odbornik na Red Book, ale muj laicky nazor je, ze pokud mam na audio
> CD sektory s daty (PCM data atd.), potrebuji mit metodu, jak odlisit spatne
> precteny sektor (I/O error) od dobre precteneho sektoru (all bits OK).

Snadno - pomoci kontrolnich souctu (kterych je v tomto pripade mnohem
mene nez u datovych sektrou, ale porad tam jsou). Bez nich by se
neustale ozyvalo skrtani a praskani a takova metoda by byla pro
zaznam zvuku nepoiuzitelna.

> K tomu je CRC. Nevim o tom, ze je mozne pri cteni audio dat pouzivat
> kontrolni soucty (tudiz nema cenu mluvit o dokonale kopii, kdyz nemate
> moznost detekovat chyby cteni).

Ano, jsou tam. Sektor ma na mediu cca 2400 B, ktere se vyuziji bud
jako audio/video (cca 2300 B) nebo jako data (2048 B). Zbytek je vzdy
na kontrolni soucty, rizeni mechaniky, CD-Text apod.

>  Pokud bude CD tak poskrabane, ze nelze
> urcity sektor precist, musite mit moznost detekovat tuto chybu.

Ale toto slusne mechaniky detekuji !!

> Vy tvrdite, ze dokazete udelat image jednoho lehce poskrabaneho audio CD
> (ktere nevykazuje zadne I/O errory) na ruznych "supported" mechanikach
> (prosim seznam) a vychazi vam stejny MD5 a tuto image dokazete vypalit,
> znovu ji precist za stale souhlasiciho MD5? Neverim, ale v pripade
> dukazu se necham presvedcit.

Dokazu opakovane na stejne mechanice nacist stejna audio data.

> Dejte mi odkazy na kvalifikovane technicke clanky, ktere vyvraci muj nazor
> (kde vysvetluji, ze je mozne vyuzivat CRC u audio dat na CD, jake jsou
> principy a za jakych podminek, jaky hardware)

Problemy s mechanikami (lupance, ruzna data apod.) jsou prevazne kvuli
synchronizacu. Viz http://www.cdr.cz/a/clanky/clanek/277
 ... a dalsi clanky tamtez.

Tyto problemy jsou bezne u nejobycejnejsich mechanik a jsou ruzne
obchazeny u vypalovacek a nekterych kvalitnich mechanik na cteni
( vyhlasenu je tim Plextor apod.)

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s