Bezdiskové stanice

Martin Molhanec Martin.Molhanec na p102.f12.n420.z2.gate.fidonet.cz
Středa Září 5 20:48:20 CEST 2001

Hello Jan.

04 Sep 01 19:07, you wrote to all:

 JN> Dobrý den,
 JN> Řeším problém s bezdiskovými stanicemi.
 JN> Podařilo se mi, myslím úspěšně, nastavit boot*.rpm.
 JN> Nastavil jsem na síťové kartě "boot enabled" a zvolil jsem 32kB
 JN> paměti
 JN> (Realtek 8029). Bohužel můj BIOS nepodporuje přímo bootování z
 JN> LAN. Je
 JN> tedy vlastně možné na tento počítač provozovat jako bezdiskový? V
 JN> "radách" k bezdiskovým stanicím jsem nalezl detailní návod ke
 JN> zprovoznění nabootování do Linuxu. O W95/NT byla 4 řádková zmínka
 JN> ve
> [...]

    A proc by mel BIOS podporovat bootovani ze site ? To preci vubec
neni treba. Das do pocitace LAN kartu s Boot EPROMKou a je to. BIOS
totiz pri bootovani <<VZDYCKY>> hleda rozsireni ROM BIOSu a kdyz nejake
najde tak zavola jeho inicializaci, takhle se treba pripoji VIDEO BIOS
atp. Takze jakmile se inicializuje sitova karta s Boot EPROMkou, ktera
je enablovana, tak se floppy disk A: presmeruje na sit a remote boot
serveru se taha bootovaci IMAGE, atd.

    Nove BIOSy sice volbu "Boot ze site " take maji, ale podle mne
hlavne proto, aby se dalo ruzne cachrovat s poradim boot devices. Cili
napriklad dovolit pocitaci jenom boot ze site, a tim si vynutim sitove
overeni vzdycky a nikoliv jeho obejiti napriklad tim, ze nabootujete z
diskety, atp.

Martin