META: Co s MIME v konferenci

Michal Ludvig mludvig na suse.cz
Pátek Září 7 15:50:34 CEST 2001

kas na informatics.muni.cz wrote:

> - vyse popsane transformace modifikuji zpravu, cili PGP/MIME a S/MIME
> 	signatury jsou jimi zneplatneny.

Pokud to nekdo odesle v us-ascii nebo v ISO, tak se zprava snad
nemodifikuje a pokud to nekdo posle v jinem kodovani, tak je to jeho
chyba. IMHO lide, kteri pouzivaji el.podpis jsou ochotni dodrzovat
standardy, takze jejich maily vetsinou nebude nutne orezavat,
prekodovavat, modifikovat, ...

> - obcas chce nekdo do konference prece jen poslat nejaky ten obrazek
> 	nebo HTML soubor

Jsem dost zasadne proti. Nechci, aby na me kazda druha zprava "kricela"
velkymi cervenymi pismeny, protoze jeji autor si myslel, ze tak na ni
upouta vice pozornosti a vice lidi mu odpovi. Nehlede na to, ze drtiva
vetsina emailu ma i v plain textu stejnou informacni hodnotu, ale treba
i 4x mensi velikost.

> - obcas nekdo potrebuje i jine znaky, nez v ISO-8859-2

Nezaznamenal jsem, ze by sem psalo prilis mnoho Francouzu, Rusu, nebo
Japoncu.

Pokud ma nekdo tak specificke potreby, ze musi neco sdelit v HTML,
pripojit 10 obrazku, 3 velke binarni soubory a napsat doprovodny text v
korejstine, tak necht tento dokument vystavi nekde na webu (coz dnes
neni problem) a posle do konference jen URL.

> - povolit image/* casti (asi bych je ale omezil velikosti). Sam ale
>       tomuto kroku nejsem prilis naklonen. Obrazky si kdokoli muze
>       vystavit nekde na webu.

Images bych rozhodne nepovoloval. Uz proto, ze nekteri takyuzivatele
emailu maji potrebu davat 20kB obrazky do signatur. Uz ted staci, ze
nekdo napise dva radky textu a pripoji 15 radkovou signaturu (ale
jelikoz to dela cim dal vic lidi, tak si zacinam pripadat nejak
staromodne :-)

> - mozna mene agresivneji provadet prekodovani; napriklad jen
> 	Windows-1250 -> ISO 8859-2, ostatni nechat tak, jak to je.

S tim bych souhlasil. Jeste bych pridal UTF8 a UTF7 (alespon ceske znaky
do ISO) - precejenom sem-tam se v tomhle kodovani muze nejaky mail
vyskytnout a standard to (snad) je.
Michal Ludvig
--
* SuSE CR, s.r.o     * mludvig na suse.cz
* +420 2 8309 5373   * http://www.suse.cz