umi linux presnou kopii Audio CD ?

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Pátek Září 7 19:44:10 CEST 2001

| Odesílatel: Vladislav Cerny <blackie na zf.jcu.cz>
| Vy tvrdite, ze dokazete udelat image jednoho lehce poskrabaneho audio CD
| (ktere nevykazuje zadne I/O errory) na ruznych "supported" mechanikach
| (prosim seznam) a vychazi vam stejny MD5 a tuto image dokazete vypalit,
| znovu ji precist za stale souhlasiciho MD5? Neverim, ale v pripade
| dukazu se necham presvedcit.

A proc by to nemelo sedet? Vypalovana CDcka v pripade dobre nastavene
mechaniky dneska maji mnohem nizsi pocet chyb (10x), nez lisovana.

Bohuzel faktem ale zustava, ze ISO image je nejmene opravitelnym, stejne
tak data, kterra grabujete po ksandach IDE kanalu. Pokud chcete co
nejkvalitnejsi grab (zvukove), tak pouzijte digitalni vystup z mechaniky do
digitalniho vstupu zvukovky.

CDcko ma totiz mnozstvi samoopravnych kodu, ktere jsou rozprostreny po
plose media, takze v pripade chyby do velikosti 0.8mm je CDcko schopno bez
problemu zvukova data opravit, no a v pripade vetsi chyby je vystupni
signal aproximovan na zaklade predchoziho a nasledujiciho bloku - vetsinou
vsak pouze nekolika slov (to delaji ale jen ty lepsi prehravace, ktere
mohou mit i spektralni obnovu bloku, dneska to ale v prehravacich
nenajdete).

Perlicka - rikal jsem si, ze moje CD hraje skoro jako MP3, no rozebral jsem
ho po deseti letech, vycistil docela zaprasenou cocku laseru a ejhle, zvuk
jako z kristalu...

| Dejte mi odkazy na kvalifikovane technicke clanky, ktere vyvraci muj
nazor
| (kde vysvetluji, ze je mozne vyuzivat CRC u audio dat na CD, jake jsou
| principy a za jakych podminek, jaky hardware)

[1] Skripta VUT-FE v Brne, Doc Ing. Vlastislav Novotny Csc, Nizkofrekvencni
elektronika, c. pub. 1594, vydani 4., vyslo rijen 1998 (Kcs 18,- :-), str.
191

[2] Amaterske radio rada A tak rok 82-86, Principy digitalniho zaznamu
zvuku

[3] Daniel Forro, Domaci nahravaci studio str. 115 dole (Grada - hec, mam i
s venovanim Karla Horkeho alias DF)

| Diky za jakekoliv upresneni mych potencialne chybnych tvrzeni

Neni zac.

                   Jaroslav Lukesh, K-net
http://www.k-net.cz            computer hardware and software
Multimedia, Networking, Communications, Windows terminals, NC
Winmodems, Winprinters, Winscanners, etc. are not supportable
under linux[...] In the United States it is illegal to sell a
linux distribution that supports these devices.
			 Linux + Windows HOWTO v0.1.0 1999-11-04