vyreseno: emulace mysi

Petr Vanek vanous na penguin.cz
Pondělí Září 10 19:49:23 CEST 2001

> nikde jsem nenasel, ale predpokladam, ze to nekdo uz resil: jde v x11
> emulovat mys klavesnici? umi to primo x11, nebo je potreba
> nejaky programek? (ve windozich je to podpora pro handicapovane a ovlada
> se to pomoci numericke klavesnice...)

sesumiroval jsem odpovedi, jmena jsem nedopsal, snad se nikdo nezlobi, je
to v archivu. jinak se jeste pokusim zeptat: mam tiny x server, tzn, ze mi
to samozrejme nebeha, diky minimalni instalaci. veci v /usr/X11R6/lib/...
jsem nasel, ale jak to aktivovat?

odpovedi na puvodni dotaz jsou zde:

Umi. Viz /usr/X11R6/lib/X11/xkb/compat/mousekeys (a dalsi veci v temze
adresari odkazovane z accessx). Zapina se to (aspon v us mape a mapach
(castecne) odvozenych) pres Shift+Numlock (Pointer_EnableKeys).

Akorat, ze se to sverepe pohybuje po jednom pixelu.

Na XFree tusim 3.3.6, klavesova mapa nevim (ve skole v labech) fungovalo
zrychleni se shiftem, ale shift se musel zmacknout az po sipce :-(
Uz je to ale delsi doba, od te doby mys fungovala a nebyl duvod to
pouzivat.

V KDE se na to da nastavit klavesova zkratka (je to defaultne snad
Alt+F12, kdyztak v ovladacim modulu pro klavesove zkratky). Umi to i primo
XFree86, staci Shift+Ctrl+NumLock. Pak uz staci sahnout jen na tu
numerickou klavesnici.

Klavesnice cz to umi taky - shift+numlock.
Ale sverepe se nepohybuje -- pri souvislem zmacknuti to nabere rychlost.
Emulovat mys umi primo x11. Zapnout se to da na (ceske?) klavesnici
tak, ze zmackente ALT+SHIFT+NUMLOCK. Melo by to pipnout. Kurzor se
pak ovlada num. klavesami. 5 je jedno kliknuti, + je dvojklik, INS je
podrzeni, DEL nevim, / zapina prave * prostredni a - leve tlacitko.
Pomoci zbytku se pohybuje kurzorem. Pohyb se da i urychlit, ale uz
nevim jak. Myslim, ze je to cele mimo jine popsano ve FAQ
WindowMakeru.

bye

Vanous
Petr Vanek                       ..... ./\.  ....
Debian GNU Linux                 .. _|\|  |/|_ ..
vanous na penguin.cz                .. \        /...
http://www.penguin.cz/~vanous    ... >______< ...
Angus, Ontario, CA               ...... / .......
Registered linux user #217487