MAC a IP address takeover

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pondělí Září 10 22:02:28 CEST 2001

Ahoj,

potreboval bych nejaky programek na MAC a IP address takeover, tak aby
splnoval nasledujici situaci:

Mam dva servery A a B pripojene k siti S1. Oba servery maji dve sitove
karty a mohou tedy byt spojeny bud dalsi siti S2 nebo pripojeny do
site S1.

situace 1:
                                       +-------+
                                       | router|
        S1                             +---+---+
        ---------+--------------+----------+----
              +--+--+        +--+--+
              |  A  |        |  B  |
              +--+--+        +--+--+
                -+--------------+-
                        S2

nebo situace 2:
                                       +-------+
                                       | router|
        S1                             +---+---+
        --------+-+------------+-+---------+----
                | |            | |
              +-+-+-+        +-+-+-+
              |  A  |        |  B  |
              +-----+        +-----+

Takeover by mel fungovat tak, ze zjisti nefunkcnost komunikace mezi
serverem A a routerem nebo serverem B a routerem a podle toho
premigruje MAC adresu a IP adresu.

Zkousel jsem heartbeat, ale ten mi zatim dokaze premigrovat pouze IP
adresu a vypadek serveru zavisi tedy na ARP timeoutu routeru (ktery
neni v nasi sprave). Kdyby se podarilo premigrovat i MAC adresu, tak
by bylo po problemu, jenomze nevim, jak to udelat.

Kdyz pouziji situaci 1, kde by byl MAC takeover jednoduchy (proste
nakonfiguruji MAC na obou serverech stejne), a posilam heartbeat po
siti S2, ale nejsem schopen detekovat vypadek linky do S1,  pouze
havarii serveru.

Kdyz pouziji situaci 1 s tim, ze nebudu pouzivat sit S2 a budu
heartbeat posilat po siti S1, tak zase nemohu mit obe MAC adresy
stejne (to by byla pro switch katastrofa).

Kdyz pouziji situaci 2 a budu heartbeatovat po sekundarnich
interfacech, tak opet nezjistim vypadek linky do primarni karty.

Kdyz pouziji situaci 2, kde bych nastavil na sekundarni sitovky
privatni adresy a heartbeatoval bych ze sekundarni sitovky na
primarni, tak bych zase nemohl mit nastavenou stejnou MAC adresu na
primarnich sitovkach.

Jak to vyresit?

Hlavne bych se nechtel dostat do situace, kdy budou mit oba servery
soucasne stejnou MAC i IP adresu.

Brno, Czech Republic